آفتاب
مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

تقویت سمن ها نتایج ارزشمندی برای جامعه دارد

تقویت سمن ها نتایج ارزشمندی برای جامعه دارد

قزوین-ایرنا- مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نقش سمن ها در جامعه را مهم خواند و با ضرورت حمایت و تقویت آنها، اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت این نهادها پیگیری و اجرای امور خیرخواهانه می باشد، تقویت آنها نتایج ارزشمندی را برای جامعه بدنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ˈمحسن زارعیˈ روز شنبه در ایین افتتاح سومین دوره توانمندسازی دبیران سمن های جوان کشور در قزوین افزود:سمن ها در پیشبرد فعالیت های خود نباید به فرد یا افراد متکی باشند بلکه باید با استفاده مناسب از ظرفیت های خود و توجه به کار گروهی بدنبال پایداری و استمرار در پیگیری برنامه های مورد نظر باشند.

وی با تاکید بر شناسایی استعدادها و ظرفیت های اعضای سازمان های مردم نهاد، گفت: با تحقق این موضوع می توانیم در راستای توانمندسازی اعضا و گام برداشتن برای انجام وظایف و اهداف گام برداشت.

این مسوول با اشاره به نیاز سمن ها به آموزش برای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های خود، افزود: در دوره های آموزشی، توانمندسازی در ابعاد مختلف فردی، سازمانی و محیطی سمن ها در حوزه عمومی و تخصصی مورد توجه قرار دارد.

زارعی همچنین از برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان برای اجرای دوره های آموزشی ویژه سمن ها خبر داد و گفت: این دوره ها به شکل منطقه ای در سه منطقه استان های مرکزی، شمال و غرب و جنوب و شرق در فواصل زمانی گوناگون و به میزبانی استان های مختلف برگزار می شود که سومین دوره توانمندسازی سمن ها در قزوین نیز در همین راستا است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز در این مراسم گفت:سمن مجموعه ای از انرژی و نیروی جوانی همراه با فکر خلاق جوان می باشد که به یاری کشور و سرزمین خود آمده است.

ˈحسن کاشیˈ با بیان اینکه اگر سمن های جوانان به شکل مناسب هدایت و جهت دهی شوند، می توانند تاثیرات مثبت زیادی را با خود بدنبال داشته باشند، افزود: امروز دنیا به این باور رسیده است که هر کشور و سرزمینی نیاز به سرمایه های اجتماعی دارد که سمن ها از مهم ترین سمبل های این سرمایه ها به شمار می روند.

این مسوول از آموزش و توانایی و میل و انگیزه به عنوان چرخ های محرک سمن ها یاد کرد و در پایان گفت:باید بتوان با تقویت این چرخ های محرک نهایت استفاده را از ظرفیت سمن ها برای خدمت به گروه های مختلف جامعه به کار گرفت.

سومین دوره آموزشی دو روزه توانمندسازی منطقه ای سمن های جوانان با حضور دبیران سازمان های مردم نهاد جوان 10 استان غربی و مرکزی کشور در قزوین در حال پیگیری است.

7392/ 1644/506
کد N138706

وبگردی