به گزارش ایرنا از دفتر این مرجع، وی روز شنبه در جلسه درس اخلاق هفتگی خود در نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا قم افزود: آنچه انبیا آوردند یکی این است که تقوا، طهارت و پاکی روح و دل انسان را مثل آینه شفاف و بدون غبار می کند و به دست صاحب دل می دهد و به او می فهماند که این دل را به کدام طرف نگه دارد.
وی افزود: انسان اگر آینه دل را به طرف اسمای حسنای خدا نگه بدارد، آثار الهی در این دل می تابد.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: دل بسیاری از جوانها مثل آینه شفاف است و این آینه شفاف را بسوی هر جا بگیرند، همان را به آنها نشان می دهد.
وی گفت: حرف تازه ای که انبیا(ع) آوردند این است که اگر کسی طهارت روح، پارسایی و تقوا را از دست داد، علم حاصل از آن رهگذر را نیز از دست می دهد.
آیت الله جوادی آملی گفت: علم تنها بر اساس حس و تجربه حسی نیست، بلکه ما یک سلسله علوم تجریدی داریم که در هیچ آزمایشگاهی قابل نفی و اثبات نیست و راهش تقواست؛ تقوا هم شعبه های فراوان و آن علوم تجریدی هم شعب فراوان دارد، لذا اگر کسی تقوای هر رشته را از دست بدهد از بهره وری از آن علم تجریدی نیز محروم خواهد شد. ک/1
/7404/ 380/
وی افزود: انسان اگر آینه دل را به طرف اسمای حسنای خدا نگه بدارد، آثار الهی در این دل می تابد.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: دل بسیاری از جوانها مثل آینه شفاف است و این آینه شفاف را بسوی هر جا بگیرند، همان را به آنها نشان می دهد.
وی گفت: حرف تازه ای که انبیا(ع) آوردند این است که اگر کسی طهارت روح، پارسایی و تقوا را از دست داد، علم حاصل از آن رهگذر را نیز از دست می دهد.
آیت الله جوادی آملی گفت: علم تنها بر اساس حس و تجربه حسی نیست، بلکه ما یک سلسله علوم تجریدی داریم که در هیچ آزمایشگاهی قابل نفی و اثبات نیست و راهش تقواست؛ تقوا هم شعبه های فراوان و آن علوم تجریدی هم شعب فراوان دارد، لذا اگر کسی تقوای هر رشته را از دست بدهد از بهره وری از آن علم تجریدی نیز محروم خواهد شد. ک/1
/7404/ 380/
نظر شما چیست؟
لیست نظرات
نظری ثبت نشده است