آفتاب

مسابقات سراسری قرآن در فارس زمینه‌ساز رونق گردشگری مذهبی

مسابقات سراسری قرآن در فارس زمینه‌ساز رونق گردشگری مذهبی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: بخش عمده‌ای از جاذبه‌های فارس را اماکن، بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها تشکیل می‌دهد و برگزاری سی و ششمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن کریم، نقش مؤثری در رونق گردشگری مذهبی استان دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس،«مصیب امیری» در حاشیه‌ی برپایی مسابقات قرآن کریم در شیراز، گفت: فارس از دیرباز پیشتاز در علوم قرآنی و اسلامی بوده طوریکه این شهر بعنوان یک مرکز آئینی و مذهبی مطرح بوده است.

وی افزود: نامگذاری شیراز بعنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، پرورش علما و مفاخر مذهبی از جمله حافظ، افتخار استان فارس به‌عنوان یکی از شاهراه‌های جاده ولایت و مسیر عبور کاروان حضرت امام رضا(ع) و برخورداری از بیشترین بقاع متبرکه و امام‌زادگان واجب التعظیم بیانگر سبقه‌ی مذهبی غنی مردم این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: فضای معنوی استان فارس و شهر شیراز همواره مورد توجه‌ی پژوهشگران، مورخان مذهبی و عاشقان اهل بیت(ع) بوده است که این پتانسیل عظیم می‌تواند نقش مهمی در توسعه‌ی گردشگری مذهبی فارس و به‌ویژه شهر مقدس شیراز داشته باشد.

امیری با اشاره به اینکه استان فارس از امشب یکم تا ششم اسفندماه، میزبان سی و ششمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن کریم است، ادامه داد: این رویداد می‌تواند در کنار محتوای ارزشمند و گرانبهای خود، نقش مؤثری در رونق گردشگری مذهبی استان و این شهر مقدس داشته باشد.

وی افزود: قرآن کریم آیات متعددی درباره‌ی سیر و سفر و گردش در زمین و عبرت‌آموزی از قصص تاریخی و آثار گذشتگان دارد که این آیات نشانگر توجه‌ی قرآن کریم به مباحث گردشگری تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: قرآن کریم، میراثی ماندگار در همه‌ی اعصار برای تمام ملت‌هاست که حفظ و احیاء ارزش‌ها و مفاهیم قرآن، وظیفه‌ی همگانی است، از این‌رو همه‌ی دستگاه‌ها موظف به فعالیت در جهت اعتلای ارزش‌های والای قرآنی هستند.

امیری خاطرنشان کرد: مهمانان سی و ششمین دوره‌ی مسابقات سراسری قرآن کریم از اماکن تاریخی فرهنگی شیراز از جمله حافظیه، سعدیه و ارگ کریم‌خان زند بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

کد N138624

وبگردی