آفتاب

بافت سالانه 23 هزار مترمربع فرش دستبافت در سمنان

بافت سالانه 23 هزار مترمربع فرش دستبافت در سمنان

کارشناس مسئول فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه 23 هزار مترمربع فرش دستبافت در این استان خبر داد.

مینا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر تعداد 8000 بافنده در سطح استان فعالیت دارد.

کارشناس مسئول فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه برای 7000 نفر از فرشبافان استان کارت شناسایی صادر شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 2500 نفر از فرشبافان استان بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به تنوع در فرش استان،گفت: ذرع و نیم، ذرع و چارک، قالیچه، شش متری،9 متری و 12 متری از مهمترین و رایج‌ترین سایزهای بافت فرش در این استان هستند.

وی همچنین گفت: در شهر سمنان بیشتر گرایش به سمت بافت تابلو فرش است اما در شهرستان مهدیشهر اکثر بافندگان به سمت بافت قالیچه ، ذرع و نیم گرایش دارند. همچنین فرشبافان شاهرودی نیز به بافت فرش گرایش دارند.

خسروی پیرامون غالب طرح‌های بافت شده فرش در این استان به خبرنگار ایسنا، گفت: خشتی، شکارگاه، لچک ترنج، گلدانی و گل و مرغ غالب طرح‌های بافت شده توسط فرشبافان در این استان است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی فرشبافی در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون تعداد زیادی علاقه‌مندان به قالی بافی تحت آموزش‌های قالیبافی و فرش بافی قرار گرفته‌اند.

این کارشناس سازمان صنعت و معدن همچنین از برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره فروش فرش دستباف هم اکنون در شهرستان‌های مختلف استان و از جمله در سمنان، مهدیشهر، شاهرود، و... در حال برگزای است.

انتهای پیام

کد N138550

وبگردی