آفتاب

مهندسان به آموزه‌های اسلام توجه کنند

مهندسان به آموزه‌های اسلام توجه کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقای فرهنگ ایمنی و توجه به آموزه‌های اسلام در حوزه فعالیت‌های مهندسی باید مورد توجه مهندسان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، محمدحسن واحدی در جلسه گرامیداشت روز مهندس که صبح امروز پنجم اسفند ماه برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر حدود 43 هزار مهندس عضو نظام مهندسی استان هستند که این نشان‌دهنده پتانسیل خوب استان در این زمینه بوده است.

وی استفاده از ظرفیت تشکل‌های مهندسی خراسان رضوی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه از ظرفیت مهندسان استان در زمینه اجرایی پروژه‌های دولتی و خصوصی به طور کامل استفاده نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: باید این سیاست‌ها به ویژه درحوزه مهندسی برنامه‌ریزی شده و به اقدامات اجرایی تبدیل شود.

وی همچنین از برگزاری همایش 'مدیریت انرژی' با رویکرد اقتصاد مقاومتی طی روزهای پنجم تا هشتم اسفندماه در مشهد خبرداد و بیان کرد: در برنامه‌های امسال پروژه‌های کلان استان در حوزه‌های مهندسی عمران، کشاورزی و معدن معرفی و از دست‌اندرکاران آن تقدیر می‌شود.

افراد فاقد صلاحیت از نظام مهندسی حذف خواهند شد

مهندس محمدرضا رئیسی، رئیس نظام مهندسی استان خراسان رضوی نیز در این نشست بیان کرد: نظام مهندسی کشور بعد از انقلاب اسلامی خودکفا شده و پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده، امید است در سال‌های آینده پروژه‌هایی نیز در کشورهای همسایه اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 27هزار مهندس در سطح استان مشغول به فعالیت هستند افزود: سازمان نظام مهندسی سعی دارد افراد فاقد صلاحیت را از این نظام حذف کند.

انتهای پیام

کد N138548

وبگردی