آفتاب
در چهارمین المپیاد رباتیک دانشگاه‌های کشور مطرح شد:

دانش رباتیک بر اساس نیازمندی‌های صنعت شکل می‌گیرد

دانش رباتیک بر اساس نیازمندی‌های صنعت شکل می‌گیرد

رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: صنعتی بودن یک کشور رابطه مستقیمی با جایگاهش در علم رباتیک دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، مهدی ثقفی در چهارمین المپیاد رباتیک دانشگاه‌های کشور که سوم اسفند ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: این المپیاد با رویکردی کابردی و تاثیرگذار در تولید ساماندهی شده تا با حضور و مشارکت موثر صاحبنظران دانشگاهی، متخصصان و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی زمینه‌ساز تجزیه و تحلیل شرایط و الزامات شود.

وی افزود: پیشرفت در بخش‌های گوناگون صنعت زمانی حاصل می‌شود که علوم مرتبط با آن را در اختیار داشته باشیم.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در خصوص نقش علم رباتیک در صنعت گفت: دانش رباتیک بر اساس نیازمندی‌های صنعت شکل می‌گیرد، چرا که اولین و بزرگترین متقاضیان آن صنایع هستند، از این رو جایگاه هر کشوری در علم رباتیک رابطه مستقیمی با صنعتی بودن آن کشور دارد.

ثقفی ادامه داد: برای تقویت صنایع باید افرادی متخصص و آگاه به دانش‌های گوناگون را تربیت کنیم که این مهم به سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش آموزش و به طور خاص در دانشگاه وابسته است.

وی افزود: تنها با بهاء دادن به دانشگاه است که یادگیری و تولید بومی علم میسر می‌شود.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهار کرد: با تخصصی کردن همه علوم می‌توان متخصصانی در سطوح مختلف برای کارهای متنوع در صنعت پرورش داد.

ثقفی یادآورشد: این المپیاد می‌تواند ریل گذار حرکتی باشد که نقش برجسته‌ای در حماسه اقتصادی ایفا می‌کند.

چهارمین المپیاد رباتیک دانشجویان پیام نور کشور، از دوم اسفند ماه در دانشگاه پیام نور بیرجند آغاز به کار کرده و تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N138546

وبگردی