آفتاب
متقی:

دستگیری 3 نفر در رابطه با حادثه معدن کوهبنان/تجمع گاز در معدن مانع از حضور تیم کارشناسی شد

دستگیری 3 نفر در رابطه با حادثه معدن کوهبنان/تجمع گاز در معدن مانع از حضور تیم کارشناسی شد

کرمان - خبرگزاری مهر: فرماندار کوهبنان از دستگیری سه نفر در رابطه با حادثه انفجار معدن چشمه پودنه کوهبنان با حکم دادستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار، منصور متقی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیشترین معادن استان کرمان در کوهبنان اظهار داشت: اکثر جمعیت کوهبنان را کارگران معادن تشکیل می دهند که این کار از جمله مشاغل سخت دنیا است.

وی ادامه داد: در پی وقوع حادثه انفجار در معدن چشمه پودنه کوهبنان 13 نفر در معدن حبس شدند که با اعزام فوری نیروی های امدادی به محل 10 نفر از این افراد نجات یافته و سه نفر نیز که در کانون انفجار بودند جان خود را از دست دادند.

استخراج از معدن چشمه پودنه کوهبنان ممنوع است

وی از برگزاری نشست کمیته کارگری به منظور بررسی علت این حادثه خبر داد و اذعان داشت: طبق دستور دادستان استخراج از معدن چشمه پودنه کوهبنان تعطیل است.

متقی با اشاره به دستگیری مدیرعامل، رئیس کارگاه و پیمانکار معدن گفته شده با حکم دادستان، افزود: در حال حاضر به دلیل تجمع گاز در معدن امکان حضور تیم کارشناسی در عمق معدن وجود ندارد و بعد از ایمن شدن معدن کارشناسان در محل حضور پیدا کرده و به صورت دقیق به بررسی علت وقوع این حادثه می پردازند.

فرماندار کوهبنان با اشاره به نظارت دادگستری، اداره کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر روند بررسی ابعاد این حادثه، تصریح کرد: افراد دستگیر شده تا اعلام نتیجه نهایی تیم کارشناسی در بازداشت به سر خواهند برد.  

لزوم ارتقاء ضریب ایمنی در معادن

وی با تاکید بر اینکه باید ضریب ایمنی در برخی از کارگاه‌ها و معادن به حد مطلوب برسد تصریح کرد: اکنون این شاخص در معادن کرمان ارتقاء یافته به گونه ای که نسبت به گذشته شاهد حوادث کمتر بوده و در نتیجه آمار فوتی ها و جرحی ها در این خصوص نیز به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است.

متقی به وقوع حادثه ای دیگر طی پنج ماه گذشته در معدن چشمه پودنه اشاره و تصریح کرد: دراین حادثه یک نفر به دلیل ریزش تونل جان خود را از دست داد.

فرماندار کوهبنان اذعان داشت: وقوع این حادثه باعث شد که معدن گفته شده تعطیل شود که پس از رفع مشکلات بخش هایی از این معدن دوباره بازگشایی شد.
 

کد N138459

وبگردی