آفتاب
رییس ستاد برگزاری دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان:

موسیقی اولین هنری بود که به خدمت انقلاب در آمد

موسیقی اولین هنری بود که به خدمت انقلاب در آمد

موسیقی در همه برهه‌های تاریخ انقلاب حضوری موثر داشته است. / دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان امروز آغاز به کار کرد.

ایلنا: رییس ستاد برگزاری دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان گفت: موسیقی اولین هنری بود که در سیر انقلاب اسلامی و پیروزی آن همواره در خدمت آن بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا سیدرضا علوی در افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان با بیان اینکه موسیقی در همه برهه‌های تاریخ انقلاب حضوری موثر داشته است، افزود: این نقش آفرینی با حضور شورمندانه مردم در صحنه‌های انقلاب همراه بود.
وی ادامه داد: چنین به نظر می‌رسد که انقلاب در این مقطع نسبت به این هنر ماندگار باید توجهی ویژه داشته باشد و برای ارتقای جایگاه آن اقدامی ویژه مبذول دارد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در ادامه گفت: آمیختگی عرفان با موسیقی موغام انکار ناپذیر است و این عرفان در متن اشعار و آلات موسیقی خود را نمایانده است.
وی با بیان اینکه موسیقی شرقی همواره آمیخته به عرفان بوده است؛ افزود: در کمتر نوعی از موسیقی این آمیختگی وجود دارد و به جرأت می‌توان گفت در موسیقی موغام، مفاهیم نغز عرفانی و انسانی موج می‌زند.
علوی هدف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری دومین جشنواره موسیقی موغام و نیز دو دوره موسیقی عاشیقلار را توجه به این جنبه از موسیقی برشمرد و افزود: امیدواریم تبریز بتواند به سهم خود در آشنایی شهروندان و نیز ارتقای جایگاه این موسیقی نقش داشته باشد.
وی با تقدیر از حمایت‌های معنوی مجموعه شهرداری تبریز و برخی نهادهای ارشد استانی در برگزاری جشنواره‌های موسیقی، خاطر نشان کرد: اینگونه حمایت‌ها وظیفه‌ای همگانی است و من بر خود فرض می‌دانم از همه آنهایی که در برگزاری این جشنوراه به یاری سازمان آمده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری کنم.
گفتنی است جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان امروز شنبه با اجرای یک گروه موسیقی که از بخش جنبی جشنواره انتخاب شده بودند؛ کار خود را آغاز کرد و برگزاری آن تا ششم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

کد N138338

وبگردی