آفتاب

پیشرفت فیزیکی 76 درصدی بزرگراه همدان- سنندج

پیشرفت فیزیکی 76 درصدی بزرگراه همدان- سنندج

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضر احداث بزرگراه همدان سنندج دارای پیشرفت فیزیکی 76درصدی است.

علی اصغر کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: کل محور این بزرگراه 176 کیلومتر است که 127 کیلومتر آن در حوزه کردستان است.

وی با اشاره به اینکه این محور تنها راه ارتباطی کردستان به مرکز، شرق و جنوب شرقی کشور است، افزود: این بزرگراه از نظر روابط تجاری و هچنین حمل و نقل کالا و مسافر اهمیت استراتژیک دارد.

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه ارتقاء و بهسازی این محور در رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان نقش بسزایی دارد، بیان کرد: در حال حاضر 132 کیلومتر از این محور در کردستان به بهره برداری رسیده است.

کاظمی با اعلام اینکه برای اتمام این میزان از محور بزرگراه همدان سنندج تا کنون اعتباری بالغ بر 66 میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 6.5 کیلومتر از این محور بین شهرستان قروه و دهگلان و دو بانده کردن گردنه صلوات‌آباد از این بزرگراه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اتمام این پروژه با احتساب احداث دو بانده کردن گردنه صلوات آباد به اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان نیاز است، ادامه داد: برای اتمام قسمت گردنه صلوات آباد سه گزینه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه برای اتمام پروژه بزرگراه همدان سنندج می توان یکی از این گزینه ها را در نظر گرفت و نسبت به اتمام آن اقدام کرد، افزود: گزینه بلند مدت شامل دو بانده کردن گردنه صلوات آباد، میان مدت شامل یک بانده کردن این گردنه با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان و کوتاه مدت هم تعریض این گردنه و هم اتمام قطعات باقی مانده این بزرگراه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان است.

کاظمی با اعلام اینکه در حال حاضر گردنه صلوات آباد استاندارد است و هیچ مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای اتمام این پروژه با محدودیت منابع مالی روبه رو هستیم.

‌وی در پایان با بیان اینکه اعتبار بزرگراه همدان سنندج از طریق اعتبارات ملی تامین می‌شود، یادآور شد: آغاز این پروژه در قانون بودجه از سال 86 و به صورت غیر رسمی از سال 82 آغاز شده است.

انتهای پیام

کد N138250

وبگردی