آفتاب

یک کارشناس دینی: 80 درصد تولیدات تلویزیون به 20 درصد مردم اختصاص دارد

یک کارشناس دینی: 80 درصد تولیدات تلویزیون به 20 درصد مردم اختصاص دارد

یک کارشناس دینی گفت: متاسفانه در حال حاضر 80 درصد تولیدات برنامه‎های تلویزیونی به 20 درصد مردم اختصاص دارد.

حجت‎الاسلام "سعید احمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با اشاره به جایگاه تلویزیون در زندگی افراد، تصریح کرد: رسانه‎هایی که در قالب فیلم، برنامه و سریال اقدام به تهیه برنامه‎هایی می‎کنند با ارائه یک سبک جدید زندگی در حال حاضر به عنوان موثرترین موضوع در خانواده‌ها مطرح هستند، در واقع تأثیر و ارتباط اعضای خانواده با تلویزیون بیشتر از همدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگ مردم با تلویزیون قابل انکار نیست و در یک فرآیند و بازده طولانی مدت با تهیه برنامه‎هایی با محوریت اشراف‌گرایانه و تجمل‌گرایی در تغییر فرهنگ مردم تاثیر سوء خواهد گذاشت.

احمدی با اشاره به یک نمونه از برنامه‎های تلویزیون که منافاتی با زندگی اکثر مردم ایران ندارد، اظهار کرد: مشاهده می‌شود که زوجی از همان اوایل زندگی وارد خانه‎ای می‌شوند که تبلیغ زندگی اشرافی است، در حالی که جوان امروزی قادر به تهیه آن امکانات نیست.

رییس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان زنجان افزود: رسانه‎ای که در کشوری برنامه تهیه می‌کند که ادعای میهمان‌نوازی دارند، باید سبک زندگی توأم با قناعت را طرح کند تا مخاطب با مشاهده آن زندگی خود را تنظیم کنند، در حالی که همین رسانه ملی اقدام به معرفی و تبلیغ خودروهایی می‌کنند که 80 درصد جامعه قادر به تهیه آن نیستند.

وی ابراز کرد: 80 درصد فیلم‎ها و برنامه‎های تولید شده در تلویزیون ایران به درد 20 درصد مردم جامعه می‏‌خورد و برای 80 درصد جامعه هیچ برنامه‎ای تهیه نمی‎کند.

احمدی گفت: رسانه باید با سبکی متوازن برنامه تولید کند، رسانه نباید اشرافی‎گری را تبلیغ کند و به مباحثی که از مسایل جامعه به دور است، بپردازد.

انتهای پیام

کد N138067

وبگردی