آفتاب
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور خبر داد:

بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

بازنگری در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

تقویت فرهنگیان کشور مهم‌ترین هدف ما در تعیین استراتژی‌های کلان این صندوق است زیرا که موجودیت این صندوق برای تقویت جامعه معلمی کشور تعریف شده است.

شهاب‌الدین غندالی در جلسه توجیهی اجرای طرح فرهنگ کارت، که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار داشت: صندوق ذخیره ارزی با هدف ارتقا سطح رفاه فرهنگیان تاسیس شد.
به گزارش ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه نظام و تعلیم و تربیت به پویایی و سرزندگی دست نمی‌یابد مگر اینکه معلمان با نشاط داشته باشد، بیان داشت: ما به‌ دنبال الگوسازی برای دانش‌آموزانمان هستیم.
غندالی با اظهار اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان رویکرد جدیدی را نسبت به گذشته اتخاذ کرد، ادامه داد: تقویت فرهنگیان کشور مهم‌ترین هدف ما در تعیین استراتژی‌های کلان این صندوق است زیرا که موجودیت این صندوق برای تقویت جامعه معلمی کشور تعریف شده است.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در سالیان گذشته به دلیل برخی از مشکلات رفاهی و معیشتی نشاط از معلمان ما گرفته شد، افزود: باید به صورت ویژه به معلمان نگریسته شود.
وی از بازنگری در اساسنامه و قانون صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و تصریح کرد: ما به ‌دنبال این هستیم که معلمان و فرهنگیان در حین خدمت از خدمات این صندوق استفاده کنند.
غندالی با بیان اینکه در اساسنامه، فرهنگیان پس از بازنشستگی از خدمات این صندوق استفاده می‌کردند و این مساله همواره مشکلاتی را به‌ دنبال داشته است، گفت: اگر فردی قبل از بازنشستگی انصراف داده بود سهم دولت به او تعلق نمی‌گرفت اما با اصلاحی که صورت گرفت بازنشستگان فرهنگی می‌توانند عضو صندوق باقی بمانند.
این مسئول یادآور شد: معلمان ضمن خدمت نیز می‌توانند از خدمات این طرح برخوردار شوند.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با تاکید بر همراهی و حمایت دولت تدبیر و امید از صندوق ذخیره فرهنگیان کشور افزود: با تنش‌هایی که در طی سالیان گذشته در این صندوق شاهد بودیم، موجبات عدم استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر این صندوق فراهم شد.
وی با انتقاد از عملکرد گذشته بانک سرمایه به عنوان یکی از مجموعه‌های تاسیس شده توسط این صندوق خاطرنشان کرد: مقایسه میزان سرمایه ثبت‌شده بانک سرمایه با یکی از بانک‌های خصوصی کشور که همزمان و میزان ثابتی از سرمایه ایجاد شدند که در بانک مورد اشاره هم‌اکنون شاهد افزایش حدود ۱۰ برابری میزان سرمایه هستیم اما در بانک سرمایه میزان سرمایه ثبت شده کنونی هیچ تغییری با میزان سرمایه ثبت شده اولیه ندارد و این موضوع بخوبی نمایان‌گر ضعف مدیریتی حاکم بر این مجموعه است.
غندالی تنها راه نجات معلمان از وضعیت کنونی را صندوق ذخیره فرهنگیان و حمایت فرهنگیان از این صندوق عنوان کرد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد این صندوق برای اعضای آن اظهار داشت: با بهره‌برداری این پایگاه جدید اطلاع‌رسانی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، اعضاء با ورود به این پایگاه به راحتی قادر خواهند بود در جریان عملکرد مالی تمامی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق در تمامی پروژه‌ها قرار گیرند.
وی افزود: قصد داریم با تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به اتاقی شیشه‌ای و نمایش عملکرد مالی شرکت‌های زیر مجموعه به جامعه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، مقایسه عملکرد صندوق به اعضا واگذار کنیم.
غندالی در ارتباط با ارائه خدمات جدید به اعضای این صندوق اظهار داشت: ارایه کارت فرهنگ خدمتی جدید به اعضای این صندوق است که با همکاری بانک سرمایه برای تمام کارکنان شاغل و بازنشسته وزارت آموزش و پرورش که متقاضی عضویت در طرح فرهنگ باشند، صادر می‌شود.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از شارژ ۱۰۰ هزار تومانی موجود در کارت‌های فرهنگ خبر داد و بین داشت: دارندگان این کارت می‌توانند از تخفیف ۲۶. ۵ برخوردار شوند.
وی گفت: برای اشاعه خدمات باید گام به گام جلو برویم، معتقدم خدماتی که می‌دهیم غیرنقدی باشد چرا که خدمات نقدی اثرات منفی دارد.
این مسئول از دیگر برنامه‌های این صندوق را بررسی وضعیت بیمه فرهنگیان، مسکن کارت و ثبت نام لیزینگ خودرو و... عنوان کرد و بیان داشت: درصدد هستیم تا ثبت‌نام خودرو لیزینگی را به۵۰ هزار دستگاه برسانیم.
غندالی از فراهم آمدن زمینه برای اجرای طرح کارت اعتباری خرید و برداشت فرهنگیان خبر داد.

کد N137705

وبگردی