آفتاب
یک فعال محیط زیست:

اکوتوریست با همکاری بخش خصوصی ایجاد شود

اکوتوریست با همکاری بخش خصوصی ایجاد شود

یک فعال محیط زیست با اعتقاد به اینکه باید به حیات وحش نگاه گردشگری شود، گفت: هم‌چنین باید اکوتوریست با همکاری بخش خصوصی ایجاد شود.

«محمدحسن کلیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، اظهار کرد: حیات وحش خراسان‌رضوی مناطق بسیار مستعدی دارد که مناسب گردشگری است.

وی با بیان اینکه شکارچیان خارجی با خرید پروانه‌ی شکار از دولت، برای شکار به خراسان‌رضوی می‌آیند، گفت: می‌توان به شکار هم نگاه گردشگری داشت، دولت باید با انجام کار کارشناسی، مناطقی از حیات وحش را که مناسب گردشگری است، شناسایی و تفکیک کند و از این طریق اکوتوریست را وارد کشور کند.

این فعال زیست‌محیطی با اشاره به ضرورت ایجاد اکوتوریست با همکاری بخش خصوصی در کشور، خاطرنشان کرد: ایجاد تورهای طبیعت‌گردی خاص محیط زیست و حیات وحش از طریق همکاری سازمان محیط زیست و بخش خصوصی سبب اشتغال‌زایی و حفاظت بهتر از حیات‌وحش و مناطق حفاظت‌شده و کاهش دردسرهای محیط زیست می‌شود.

کلیدری خاطرنشان کرد: واگذاری حفاظت مناطق حفاظت‌شده استان به بخش خصوصی از طریق ایجاد تورهای طبیعت‌گردی سبب می‌شود حفاظت بهتری از این مناطق انجام شود چون بخش خصوصی بدنبال بهره‌برداری بهتر از این مناطق است.

انتهای پیام

کد N137642

وبگردی