آفتاب

بهشتی از نوع کاکتوس !

بهشتی از نوع کاکتوس !

طی سالیان متوالی، بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و غیرطبیعی بندر مرزی آستارا سبب شده است تا این شهرستان در کانون توجه مسافران و جهانگردان واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، یکی از جاذبه‌های این شهرستان «بهشت کاکتوس‌ها» می باشد که ابتکار و ذوق یک شهروند در ایجاد مجموعه‌ای بی نظیر با دو هزار و 200 گونه انواع کاکتوس از اقصی نقاط جهان توانسته است سالانه تعداد کثیری علاقمند به طبیعت را از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به این شهرستان بکشاند.

«هوشنگ نوروزی» مجموعه دار مذکور با تأکید بر اینکه بالغ بر یک هزار کاکتوس موجود در این مجموعه از گونه‌های نادر جهان می باشند، به خبرنگار ایسنا توضیح داد: پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی کشاورزی، جمع آوری گونه هایی از گیاه کاکتوس را آغاز کردم که در سال 1355 بخشی از این مجموعه را تکمیل نمودم.

وی با اشاره به سفرهای متعددی را که جهت تکمیل کلکسیون خود به اقصی نقاط جهان داشته است، اضافه کرد: برای نگهداری کاکتوس‌ها، گلخانه‌ای را در زمینی به مساحت یک هزار و 400 مترمربع احداث کردم.

نوروزی تصریح کرد: بیشتر کاکتوس‌های موجود در این مجموعه متعلق به قاره آمریکای جنوبی و کشورهای برزیل، بولیوی، پرو، آرژانتین و مکزیک است.

وی از وجود کاکتوس «اشینوکاکتوس گروسونی» با عمر 52 سال در این مجموعه سخن گفت و افزود: مادر این کاکتوس به عنوان پیرترین کاکتوس خاورمیانه در سال 1390 و در 64 سالگی به دلیل پیشروی آب دریای خزر و تخریب بخشی از گلخانه پوسید و از بین رفت.

نوروزی در پایان تأکید کرد: هم اکنون در این نمایشگاه کار نگهداری، تکثیر و تولید انواع کاکتوس انجام می شود و درب آن به روی بازدیدکنندگان باز است.

به گزارش ایسنا، شهرستان آستارا با بیش از 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و در حال حاضر نمایشگاه دایمی «بهشت کاکتوس‌ها» به یکی از مهمترین جاذبه‌های این بندر مرزی مبدل شده است.

انتهای پیام

کد N137595

وبگردی