آفتاب

خاطره تلخ سرمازدگی 86 در ذهن باغداران ساوجی زنده شد

خاطره تلخ سرمازدگی 86 در ذهن باغداران ساوجی زنده شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: بر اثر سرما و یخبندان اخیر هزار و 500 هکتار از باغات انار ساوه از بین رفت و خاطره تلخ سرمازدگی سال 86 را در بین باغداران این منطقه زنده کرد.

حسن شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی افزود: این میزان سرمازدگی باغات انار منطقه دشت لوئین و حاشیه‌های این شهرستان را 100 درصد از بین برد و خساراتی را بر باغداران تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه این میزان باغ باید کف‌بر شوند تا دوباره شروع به رویش و باردهی کنند، اضافه کرد: این سرمازدگی حدود 440 میلیارد ریال به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی از سرمازدگی دو هزار هکتار از باغ‌های انار در بخش مرکزی این شهرستان نیز خبر داد و گفت: بر اثر سرمازدگی در این منطقه نیز 30 تا 40 درصد درختان انار از بین رفته‌اند ضمن اینکه 35 هکتار از باغ‌های زیتون در این شهرستان نیز دچار 30 تا 70 درصد سرمازدگی شده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: خسارت باغداران خسارت‌دیده از سرما، در صورت دارا بودن بیمه محصولات کشاورزی، طبق تعهدات پرداخت می‌شود.

شریفی با بیان اینکه 11 هزار هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: از این میزان 9 هزار هکتار بارده است و سالانه بیش از 150 هزار تن محصول از آنها برداشت می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام مسئولان جهاد کشاورزی زرندیه سرما و یخبندان در این شهرستان نیز به 850 هکتار از اراضی و باغات میوه شامل بادام، گردو و انگور به میزان 31 میلیارد و 800 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام

کد N137594

وبگردی