آفتاب

کشف ۴۵ شیء سفالینه ۳۵۰۰ ساله در محل پروژه سد کبودوال

کشف ۴۵ شیء سفالینه ۳۵۰۰ ساله در محل پروژه سد کبودوال

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ۴۵ قطعه شیء سفالینه با قدمت تاریخی سه هزار و ۵۰۰ ساله در محل پروژه سد کبودوال واقع در شهرستان علی آباد کتول کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قربان عباسی‌ در جمع خبرنگاران از کشف اتفاقی 45 شیء سفالینه در محل پروژه سد کبودوال استان گلستان خبر داد و گفت: با توجه به اعلام سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعداد 45 شیء سفالینه اصل از محل پروژه سد کبودوال توسط پیمانکار پروژه شرکت راه سازی و عمران به صورت اتفاقی کشف شد.

وی ادامه داد: با حضور فرمانده یگان حفاظت استان، معاون میراث فرهنگی گلستان، حراست و نماینده یگان‌های استانی، اشیای کشف شده تحویل امین اموال تاریخی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان شد.

عباسی همچنین از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی توسط مقام قضایی استان خبر داد و افزود: تمام این اشیای مکشوفه کوزه سفالی بوده‌اند که مربوط به سه هزار و 500 سال پیش است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، در راستای حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی ارزشمندمان و پاسداری و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این سرزمین گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

کد N137589

وبگردی