آفتاب

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان: سرنوشت‌سازترین حوزه کاری در امداد، پذیرش و مددکاری است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان: سرنوشت‌سازترین حوزه کاری در امداد، پذیرش و مددکاری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: سرنوشت‌سازترین حوزه کاری در امداد، پذیرش و مددکاری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان زنجان، "بهرام ولی‌زاده" در همایش یک روزه توجیهی آموزشی مددکاران استان زنجان به ارایه گزارشی از نحوه فعالیت حوزه پذیرش و مددکاری طی سنوات گذشته اشاره و اظهار کرد: سرنوشت‌سازترین حوزه در امداد، ورودی آن است و در برنامه‌های تحولی کمیته امداد این بخش با زوایا و افق روشن این حوزه جایگاه خاصی پیدا کرده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پذیرش و مددکاری استان بر اساس سیاست‌های دفتر مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه شورای مرکزی کمیته امداد، مقام سرپرستی و حوزه حمایت و پذیرش توجه ویژه‌ای به بحث مددکاری دارند و بخشنامه‌هایی که در این راستا ارسال می‌شود، به گونه‌ای شفاف است که می‌توان بر اساس آن کار عملیاتی انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به سیاست‌های راهبردی و رویکرد تحولی کمیته امداد طی سال‌های اخیر، ادامه داد: در برنامه‌های تحولی ما چند تغییر نگرش را باید پشت سر می‌گذاشتیم که از جمله آن جامعه هدف، مردم، مسئولان و امدادگران هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه با انجام فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات زیرساختی تغییر نگرش لازم در جامعه هدف صورت گرفته است، گفت: هم راستا با این موضوع اعتمادسازی لازم تغییر در رویکرد و نگرش مردم نیز انجام شده است که مصداق بارز آن افزایش کمک‌های مردمی در شرایط تحریم و تورم است.

ولی‌زاده با اشاره به ارایه برنامه‌های آموزشی برای ارتقاء سطح آگاهی مددجویان، یادآور شد: نتیجه این فعالیت‌ها را در رفتار عزت‌مندانه مددجویان در موقعیت‌های مختلف شاهد هستیم.

وی در ادامه خطاب به مددکاران، اظهار کرد: جایگاه امدادگران در این بخش ایجاب می‌کند که یک مقدار در حوزه پذیرش که تغذیه و خوراک سایر حوزه‌ها است، دقت لازم را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به برخی از رسالت‌های مددکاران، گفت: اعتقاد ما بر این است که جامعه هدف به عنوان خروجی باید به حدی از بلوغ فکری و اجتماعی برسد که در مراجعه به دستگاه‌های دیگر، سفیر امداد باشد.

این مسئول، ارتقاء عزت نفس مددجویان را از دیگر وظایف مددکاران عنوان کرد و گفت: حوزه پذیرش باید در بدو ورود طوری رفتار کند که شرط خدمات و زمان‌دار بودن خدمات مشخص باشد.

انتهای پیام

کد N137535

وبگردی