آفتاب

حاشیه های رقابت های کشتی پهلوانی کشور در سمنان

حاشیه های رقابت های کشتی پهلوانی کشور در سمنان

سمنان - ایرنا - رقابت های کشتی پهلوانی کشور جام سردار شهید ˈحسن شاطریˈ و سه هزار شهید استان سمنان در حالی جمعه شب به پایان رسید که کیفیت برگزاری و میزبانی سمنان مورد تایید مسوولان و ورزشکاران قرار گرفت.

در این رقابت ها که به مدت دو روز در سالن ورزشی انقلاب اسلامی سمنان انجام شد و 72 کشتی گیر از 18 تیم بیش از 90 رقابت را برگزار کردند و در نهایت کشتی گیر خراسان رضوی موفق شد عنوان پهلوان ایران را به خود اختصاص دهد و تیم این استان بر سکوی اول قرار گیرد.

این رقابت ها که در آیین اختتامیه آن جایگاه مسوولان تکمیل تر از سایر قسمت های سالن بود از حاشیه هایی برخوردار بود.

قبل از آغاز رقابتهای پایانی وزنهای مختلف در آیین ویژه ای از پدر شهید ˈشاطریˈ باحضور معاون وزارت ورزش و جوانان و نیز معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران و برخی از مسوولان استانی و کشور با اهدای لوح تجلیل شد.

حضور پهلوانان ادوار گذشته این رقابتها از جمله محمدرضا توپچی، حمید قشنگ، آرش مردانی، امین رشیدی لمیر و ابوالفضل اصغر زاده و نیز حضور گسترده مسوولان اعم از مسوولان وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و نیز مسوولان سپاه پاسداران و مدیران اجرایی استان سمنان نشان از توجه به این رقابت ها بود.

آیین اختتامیه این رقابتها که قرار بود پس از انجام دیدارهای نهایی پنج وزن برگزار شد با ساعاتی تاخیر برگزار شد و به جای ساعت 20، این مراسم تا ساعت 21 ادامه یافت.

در حالیکه مسوولان زمان برگزاری دیدارهای فینال را ساعت 18 اعلام کرده بود این رقابت ها از ساعت 19:30 آغاز شد و طولانی شدن مراسم پایانی مقداری خسته کننده شده بود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان، معاون سپاه پاسداران، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و جمعی امسوولان استانی و کشوری مدال ها و حکم افراد و تیم های برتر را اهدا کردند.

دیدارهای پایانی این رقابت ها از شور و حال بالایی برخوردار بود و اوج این امر در دیدار 90 کیلوگرم بود که یک طرف آن ˈمهدی قاضیˈ ورزشکار استان سمنان بود.

در این دیدار در حالی که کشتی گیر سمنانی یک بر صفر از حریف پیش بود در وقت دوم به تساوی انجامید و در نهایت کشتی گیر خراسان رضوی موفق شد در وقت اضافه حریف را مغلوب و مدال طلا را کسب کند.

در وزن به اضافه 90 کیلوگرم که مهمترین کشتی این رقابت ها بود نیز در حالی که کشتی گیر خراسان رضوی (میرزاپور) یک بر صفر از حریف البرزی خود عقب بود با یک حرکت سریع موفق شد وی را شکست داده و عنوان پهلوان ایران را به خود اختصاص داد.

این باخت به شدت بر ˈاحمد کریمیˈ کشتی گیر البرزی تاثیر گذاشته و وی تا مدت ها پس از پایان کشتی ناراحت و متاثر بود.

حضور پرسنل انتظامی برای برقرار نظم و امنیت سالن، تلاش مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرستان سمنان برای هرچه بهتر برگزاری این رقابت ها و همکاری ستاد مردمی شهید شاطری سمنان در این مسابقات بسیار چشمگیر بود.

مسوولان کشوری به ویژه معاون وزارت ورزش و جوانان و رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از تلاش مسوولان استان سمنان و نیز رسانه ها برای برگزاری و انعکاس این مسابقات تجلیل کردند.

پس از مدتها، برگزاری رقابت های کشوری در این سطح در سمنان، فضای ورزشی این استان را متحول ساخت و گرچه در دورهای ابتدایی مسابقات استقبال چندانی از سوی ورزشدوستان برای حضوردر سالن نشده بود اما در دیدارهای پایانی مقداری از این مشکل با حضور قشرهایی از مردم وتشویق های آنها برطرف شد. ک/4

599/608/508
کد N137522

وبگردی