آفتاب

نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است

نماینده مجلس: اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است

ارومیه - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تدبیری هوشمندانه است گفت: ایجاد امنیت و ثبات در اقتصاد از شاخصه های بارز اقتصاد مقاومتی است.

نادرقاضی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد امنیت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک های اقتصادی از شاخصه های بارز اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید مبتنی بر اقتصاد اسلامی باشد تا بتوان علاوه بر در امان ماندن از بحران های اقتصاد سرمایه داری نظیر بحران نظام بانکداری و نرخ بهره، بحران بدهی و اعتبار و بحران های جمعیتی از ظرفیت های اقتصاد اسلامی نیز بهره ی کافی برد و تحت تأثیر تغییرات فرهنگی اجتماعی ناشی از اقتصاد سرمایه داری قرار نگرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ضعف اقتصاد ایران در وابستگی به اقتصاد تک محصولی است گفت: نفت که می توانست ابزار فشار ما بر غرب باشد امروز به ابزار فشار غرب بر اقتصاد ایران تبدیل شده است و اینجاست که جای خالی اقتصاد مقاومتی احساس می شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال پیش بینی مشکلات این چنینی و ارائه راه حل لازم برای پیشرفت اقتصادی کشور است.

قاضی پور اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مختص زمان تحریم و جنگ نیست، بلکه یک چشم انداز بلندمدت پیش روی اقتصاد ایران است.

نماینده مردم ارومیه یادآوری کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست، بلکه به معنای شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات موجود در زیربخش های اقتصادی برای جلوگیری از امتیازدهی به دشمنان و بهبود سطح رفاه عموم مردم است.

وی ادامه داد: حوزه فعالیت اقتصاد مقاومتی را می توان به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم بندی کرد زیرا هر قدر که اقتصاد ایران در خارج نیاز به اقتصاد مقاومتی دارد در داخل نیز در مقابل مفسدان اقتصادی و سیاسی و رانت خوارن نیاز به اصلاح امور اقتصادی سیاسی دارد.

قاضی پور وابستگی به درآمدهای حاصل از اقتصاد تک محصولی و صادرات نفت خام، شکاف طبقاتی و فقر نسبی، فساد اقتصادی و اداری، عدم شایسته سالاری علمی، ضعف نظام بانک داری، پولی و سیستم ارزی کشور، عدم توجه به تغییر هرم جمعیتی و سالخوردگی جمعیت، بوروکراسی عریض و طویل دولتی، فضای کسب و کار و بیکاری تحصیل کرده ها، وجود سرمایه های سرگردان که ناشی از دستوری بودن نرخ ارز و نرخ بهره است، قاچاق کالا به داخل و خارج، عدم نظارت دقیق بر چرخه توزیع کالا به صورت عمده فروشی و خرده فروشی در کشور را از جمله بخش هایی عنوان کرد که اقتصاد مقاومتی می تواند به آنها وارد شده و تحولات مهمی را ایجاد کند.

8135/581/245
کد N137520

وبگردی