آفتاب

پزشکان عمومی البرز آموزش طب سنتی می‌بینند

پزشکان عمومی البرز آموزش طب سنتی می‌بینند

رئیس جهاددانشگاهی استان البرز از برگزاری دوره‌های آموزش طب سنتی به پزشکان عمومی این استان خبر داد.

دکتر سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: جهاددانشگاهی استان البرز از سال 91 فعالیت خود را در حیطه علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز کرده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رشد و توسعه طب سنتی و مکمل در البرز را تدوین و به مرحله اجرا درآورده است.

هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: استان البرز از لحاظ شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی بسترهای لازم برای پرورش گیاهان دارویی را دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی دو سال اخیر پژوهشگاه گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی در استان البرز راه‌اندازی شده که علاوه بر تولید انبوه گیاهان دارویی، بسته‌بندی و صادرات این داروها به استان‌های دیگر کشور را نیز به عهده دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر جایگاه طب سنتی آن طورکه باید و شاید در بین مردم نهادینه نشده بنابراین مجموعه پژوهشی و آموزشگاهی جهاددانشگاهی در نظر دارد با برنامه‌ریزی‌های دقیق فوائد این نوع طب را در میان مردم بازگو کند و اطلاعات را لازم در این خصوص در اختیار آنها قرار دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز تأکید کرد: بدون شک با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب طب سنتی می‌تواند جایگاه واقعی خود را در میان مردم مجدداً به دست آورد.

وی در پایان گفت: برای تحقق این هدف جهاددانشگاهی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش طب سنتی برای پزشکان عمومی استان کرده چراکه آموزش این طب به پزشکان عمومی، تأثیر به سزایی در رشد و پیشرفت علمی بیش از پیش این طب در استان خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N137479

وبگردی