آفتاب
طالبی مطرح کرد:

پیست اسکی همدان پتانسیلی برای توسعه صنعت گردشگری ورزشی/ همدان میزبان چهار مسابقه اسکی در سال آینده

پیست اسکی همدان پتانسیلی برای توسعه صنعت گردشگری ورزشی/ همدان میزبان چهار مسابقه اسکی در سال آینده

همدان – خبرگزاری مهر: سرپرست فدراسیون اسکی کشور گفت: پیست اسکی همدان یکی از مناطق بی نظیر کشور در جذب توریسم ورزشی است و همدان می تواند از این پتانسیل در توسعه صنعت گردشگری ورزشی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر طالبی عصر جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات اسکی قهرمانی جوانان کشور در پیست اسکی همدان اظهار داشت: استان های همدان و فارس در سه سال اخیر فعالیت های چشمگیری در ورزش اسکی داشته اند و در آینده نیز شاهد پیشرفت قابل توجهی از این دو استان خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون اسکی کشور با بیان اینکه همدان بیشترین اعزام اسکی باز را در مسابقات مختلف کشور در سال جاری داشته است، افزود: پیست های اسکی استان های تهران، البرز، همدان و فارس در کشور بی نظیر هستند.

وی بیان داشت: همدان در فراهم سازی زیرساخت های اسکی تاریک دره و ارتقا این پیست به سطح بین المللی گام های خوبی برداشته و این پیست در حال حاضر مورد تایید فدراسیون جهانی است و همدانی ها باید از این ظرفیت استفاده لازم را داشته باشند.

طالبی اضافه کرد: پیست اسکی همدان یکی از مناطق بی نظیر کشور در جذب توریسم ورزشی است و همدان می تواند از این پتانسیل در توسعه صنعت گردشگری ورزشی استفاده کند.

چهار مسابقه سهم پیست اسکی تاریک دره همدان در سال آینده است

سرپرست فدراسیون اسکی با اشاره به اینکه در سال آینده 25 مسابقه مختلف را در تقویم ورزش اسکی کشور پیش بینی کرده ایم، عنوان داشت: چهار مسابقه مهم سهم پیست اسکی تاریک دره همدان خواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با تعداد مربیان اسکی در کشور گفت: به جای اینکه به ازای هر چهار اسکی باز یک مربی داشته باشیم، این شرایط عکس است و باید با برنامه ریزی های مطلوب و کمک هیئت های اسکی استان ها این تناسب ایجاد شود.

طالبی با بیان اینکه اولین اقدام فدراسیون اسکی اعزام اسکی بازان به بازی های المپیک 2014 سوچی روسیه بود که با وجود بحران های زیاد انجام شد، ابراز داشت: دومین برنامه فدراسیون نیز برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا از چهارم اسفندماه در کشور است.

سرپرست فدراسیون اسکی کشور اذعان داشت: 15 پیست اسکی مهم در کشور وجود دارد و پیست اسکی رسمی کشور زمانی مورد تایید است که در کنار شرایط فنی تیم امداد و نجات نیز به صورت مستمر در آن فعال باشد.

وی در رابطه با مسئله دوپینگ گفت: دوپینگ در کشور کمتر شده و این مسئله برای ورزشکاران روشن سازی شده است اما مهمتر از این مسائل اخلاق است که باید به آن توجه شود چراکه داشتن اخلاق بهتر از دوپینگ است.

طالبی با بیان اینکه بیشتر میربانی ها در همدان اتفاق می افتد، اظهار داشت: این به دلیل پتانسیل های بالای همدان در این راستا است و امید می رود که بیشتر از این شاهد رشد و تعالی همدان در رشته اسکی و سایر رشته ها در همدان باشیم.

سرپرست فدراسیون اسکی در پایان سخنانش گفت: همدان طبق آمار غیر مستقیمی که داشتم از لحاظ تورسیم ورزشی چندین برابر قبل شده است و به همین دلیل نیاز به امکانات دیگر پیدا می شود از جمله کمک های جهانگردی، راهداری و ساخت هتل ها که این می طلبد در تمامی استان ها با توجه به جذب توریسم مسئولان در این راستا کمک کنند.

کد N137469

وبگردی