آفتاب

صدور 545 پروانه شکار و صید در سیستان و بلوچستان

صدور 545 پروانه شکار و صید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت استان در 10 ماهه‌ی سال 92 تعداد 545 پروانه شکار و صید بر اساس مجوز‌ها و معیارهای قانونی صادر کرده است.

خسرو افسری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان در سال جاری در انجام برخی اقدامات از جمله کشفیات و اقدامات کنترلی و گشت‌های شبانه‌روزی و گشت‌های سریع رکوردار بوده است.

وی بیان کرد: امسال یگان حفاظت سازمان با یک برنامه ریزی مدون و دقیق برای تمام مناطق استان برای اولین بار تشکیل و ساماندهی شبکه‌ی گسترده همیاران محیط زیست را راه‌اندازی کرده است.

افسری گفت: همیاران محیط زیست توانستند از بسیاری تخلفات جلوگیری کند و اقدامات موثری در کشف و انهدام تیم‌های شکار و حمل و نقل غیر قانونی در حیات وحش انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: انهدام بزرگترین تله‌گذاری کشور، با کشف و امحای بیش از 5400 تله زنده گیر و نجات ده‌ها گونه زیستی اعم از پرنده و پستاندار مانند، هوبره، گربه شنی و ... توسط همیاران محیط زیست در استان انجام شده است.

افسری ادامه داد: یگان حفاظت استان با تشکیل ستاد مرکزی و برنامه ریزی با حضور پر‌رنگ، موثر و همیشگی خود در نقاط مختلف با شکارچیان غیر‌مجاز برخورد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری و تاکنون تعداد 50 فقره پرونده در خصوص تخلفات زیست محیطی به مراجع قضایی جهت پیگیری تشکیل و ارسال شده است.

انتهای پیام

کد N137419

وبگردی