آفتاب

اختصاص 250 میلیارد بخش کشاورزی به بحث توسعه مکانیزاسیون

اختصاص 250 میلیارد بخش کشاورزی به بحث توسعه مکانیزاسیون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص 250 میلیارد ریال اعتبار بخش کشاورزی به بحث توسعه مکانیزاسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهرداد غضنفری امرایی در جلسه مسئولین سازمان جهادکشاورزی استان و نماینده مردم الیگودرز در مجلس، با ارائه گزارش از وضعیت کشاورزی استان در خصوص زمینه و حجم بالای کار در جهاد کشاورزی گفت: برنامه عملیاتی سال 93 این بخش به صورت شهرستانی و با نگاه به سند آمایش و برنامه 5 ساله تدوین و در این خصوص میزان کار و فعالیت در بخش‎های مختلف مشخص شده که امیدواریم از سال آینده شاهد تحول جدی در بخش کشاورزی استان باشیم زیرا در این رابطه دولت و مجلس توجه ویژه به این بخش داشته است.

وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط خوب استان از جمله آب‎وهوای مناسب و خاک حاصل‎خیز می‎بایست خروجی و تولیدات بخش کشاورزی بیش‎تر از میزان فعلی باشد با ارائه مطالبی در خصوص ریسک‎پذیری بخش کشاورزی و سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در این بخش، افزود: تا پایان سال‎جاری اولویت سازمان، پروژه‎های نیمه تمام است و در سال آینده بیش‎تر توجه سازمان به پروژه‎های بزرگ و قابل توجه خواهد بود که بتوانند در هر منطقه تحولی بزرگ به وجود آورند.

مهندس غضنفری امرایی با اعلام اینکه از 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بحث توسعه مکانیزاسیون نزدیک به 13 میلیارد آن عقد قرارداد شده، گفت: امید می‎رود تا پایان سال شاهد جذب بیش از 80 درصد این اعتبار باشیم که در ضریب افزایش مکانیزاسیون استان قابل توجه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سرمایه مطمئن و ابزار کار سبب پیشرفت کار می‎شود، اضافه کرد: باید سرمایه‎گذاری به بخش خصوصی هدایت و به سمت بازده مناسب در بخش رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: از 66 هزار تن تولیدات گوشت قرمز استان مقدار 38 هزار تن مازاد آن به دیگر استان‎های کشور ارسال می‎شود.

انتهای پیام

کد N137415

وبگردی