آفتاب

منطقه قیفی شکل کجاست؟

منطقه قیفی شکل کجاست؟

این مکان مشتمل بر چندین روستا بوده که روستاهای فیال، شیخ میری، قلعه و کپرگه، بخش‎های مهم آن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، منطقه درختی و سرسبز گلدشت بروجرد از تفرجگاه‎های شهرستان بروجرد است که بیشتر مسافران و گردشگران با نام و ویژگی‎های طبیعی این مکان به خوبی آشنایی دارند.

این منطقه که در غرب بروجرد واقع شده در تمامی فصول سال زیبایی قابل توصیفی داشته و همیشه موردپسند مسافران، گردشگران و شهروندان بروجردی است.

دو طرف جاده گلدشت بروجرد مملو از باغ‌های سیب است که دیدن آنها چشم هر رهگذری را به خود خیره کرده و انتهای این باغ‎ها نیز به رودخانه پر آب گلرود ختم می‌شود.

این منطقه طبیعی به شکل یک دره قیفی بزرگ از تنگه کپرگه در 12 کیلومتری غرب شهر بروجرد شروع و بخش پهن‎تر آن در کناره تپه چغا در غرب شهر بروجرد به دشت سیلاخور می‌پیوندد.

گلدشت یک دره و جلگه وسیع در دامنه کوه‎های سر به فلک کشیده زاگرس است که محدوده این منطقه از غرب تپه چغای بروجرد آغاز و تا کپرگه ادامه دارد.

دسترسی به گلدشت از طریق جاده آسفالته به طول 12 کیلومتر از غرب شهر بروجرد امکانپذیر است و این دره آبرفتی حاوی چشمه‎ها و سراب‎های گوناگون بوده که ذوب برف‎های قلل کوه گرین باعث روان شدن رودخانه‌ای دائمی در این ناحیه شده و به‎تبع کشاورزی و باغداری در این ناحیه سرسبز از رونق زیادی برخوردار شده است.

گلدشت ناحیه ییلاقی شهروندان بروجردی به حساب می‎آید و ویلاهای زیبایی در گوشه و کنار آن دیده می‎شود و همچنین روستائیان خونگرم و امکانات تفریحی فراوان باعث شده تا این ناحیه به خصوص در ایام تعطیل شاهد حضور جمعیت زیادی از مردم بروجرد و مسافران و گردشگران باشد.

منطقه قیفی
منطقه قیفی

انتهای پیام

کد N137366

وبگردی