آفتاب

ایجاد 400 فرصت شغلی با بهره‎برداری از پتروشیمی کوهدشت

ایجاد 400 فرصت شغلی با بهره‎برداری از پتروشیمی کوهدشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از توسعه و ایجاد سه طرح صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‎الله بیرانوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان اظهار کرد: در مجموع سه طرح صنعتی در این کارگروه به تصویب رسید.

وی با اشاره به طرح‎های تصویب شده در این کارگروه تصریح کرد: احداث پتروشیمی کوهدشت مربوط به دور دوم سفر هیئت دولت به استان، یکی از این طرح‎ها بود که این صنعت به پیشنهاد وزارت نفت در این شهرستان به تصویب رسیده و اجرایی شده است.

بیرانوند با اشاره به ایجاد 400 فرصت شغلی با بهره‎برداری از پتروشیمی کوهدشت، اظهار کرد: کل سرمایه‎گذاری این طرح 480 میلیون دلار و پنج‎هزار میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ارائه این طرح صنعتی به کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان برای دریافت تسهیلات، اضافه کرد: میزان تسهیلات درخواست شده برای اجرای این صنعت در کوهدشت 408 میلیون دلار و چهار هزار و 250 میلیون ریال است.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه‎ای زاگرس‎پوش بروجرد، گفت: با اجرای طرح توسعه‎ای این صنعت 350 شغل جدید در استان ایجاد می‎شود.

بیرانوند خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات درخواستی از سوی این شرکت برای اجرای طرح توسعه‎ای 128 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین با اشاره به طرح آرد سعید الیگودرز بیان کرد: این طرح نیز برای تکمیل به کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان معرفی شده است.

وی ظرفیت این کارخانه را تولید 550 هزار تن انواع آرد در سال عنوان کرد و گفت: هم اکنون این طرح 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تسهیلات درخواستی آن نیز برای خرید ماشین‎آلات 23 میلیون و 652 هزار یورو بوده است.

انتهای پیام

کد N137314

وبگردی