آفتاب

هشدار دادستان تبریز: مراقب سرقت با میوه های آلوده در اتوبوس های بین شهری باشید

هشدار دادستان تبریز: مراقب سرقت با میوه های آلوده در اتوبوس های بین شهری باشید

تبریز - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تبریز نسبت به آنچه که سرقت اموال مسافران اتوبوس های بین شهری به وسیله میوه و آب میوه های آلوده عنوان کرد، به مردم آذربایجان شرقی هشدار داد.

موسی خلیل اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شگرد این سارقان را استفاده از مواد بیهوش کننده در داخل میوه و آب میوه ها اعلام کرد که از طریق تعارف آنها به مسافران اقدام به سرقت اموال و اشیای مسافران می کنند.

وی گفت: اخیرا موارد متعددی وجود داشته که طی آن در مسیرها و جاده های منتهی به شهر تبریز از جمله جاده های آذربایجان غربی و کردستان افرادی به عنوان مسافر در کنار صندلی خالی سایر مسافرین سوار اتوبوس شده و پس از یک ساعت صحبت و جلب اعتماد مسافرین، میوه یا آب میوه آغشته به داروی خواب آور به آنها تعارف کرده و به محض خواب رفتن مسافر تمام اموال مربوطه را سرقت و بلافاصله از اتوبوس پیاده می شوند.

خلیل اللهی با بیان اینکه سرقت با این شگرد به تعداد متناوبی در آذربایجان شرقی به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: متاسفانه مسافران مال باخته پس از به هوش آمدن متوجه سرقت اموال خود می شوند.

وی اضافه کرد: پرونده سرقت یاد شده در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز در حال تحقیق و رسیدگی است و دستورات جامع از سوی بازپرس شعبه صادر و اداره آگاهی نیز پیگیر موضوع است.

خلیل اللهی گفت: سرنخ هایی برای دستگیری سارقان در این رابطه به دست آمده است.

وی به مردم آذربایجان شرقی و استان های همجوار توصیه کرد با توجه به اینکه سارقین از نجابت و اصالت مردم به هنگام مسافرت سوء استفاده می کنند، اگر پیشنهادی برای خوردن میوه یا آب میوه در اتوبوس ها داشتند در صورت نشناختن فرد پیشنهاد دهنده از دریافت و خوردن آنها خودداری نمایند.

7236/587/245
کد N137230

وبگردی