آفتاب

سطح کشت ذرت در استان کرمانشاه کنترل می‌شود

سطح کشت ذرت در استان کرمانشاه کنترل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به مصرف بالای آب در کشت ذرت، لازم است سطح کشت ذرت، کنترل شده و با محصولات دیگر همچون کلزا جایگزین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، علی اشرف منصوری در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها درخواست می‌کنیم با توجه به فرصت کم باقیمانده، ساخت باغات را با جدیت بیشتری پیگیری کرده و کشت گیاهان دارویی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: کشاورزان باید دقت زیادی در زمینه انتخاب نوع سم برای مبارزه با علفهای هرز و آفات داشته و با نظر کارشناسان مستقر در مراکز خدمات و شرکت‌های مشاوره‌ای سمی را انتخاب کنند که با توجه به شرایط اقلیمی و نوع آفات تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

اشرف منصوری خاطرنشان کرد: لازم است که مدیریت‌های جهاد کشاورزی از تمام امکانات و توان کارشناسی از جمله بخش دولتی و کارشناسان ناظر در بخش غیردولتی برای نظارت بر کار کشاورزان در ایامی که آنها اقدام به خرید سموم و دفع آفات می کنند، استفاده کنند. مبارزه به موقع و مناسب با علف‌های هرز تاثیر زیادی بر میزان تولید دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با توجه به نوع پراکنش، وضعیت بارش‌ها در سال‌جاری مطلوب بوده و امیدواریم در ماه اسفند و فروردین هم بارش‌ها به همین ترتیب ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N137155

وبگردی