آفتاب

1718 پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

1718 پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که 1718 پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 543 پروژه بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعداد دیگر زیر 80 درصد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد "پژمان نیک اقبال" در جلسه شورای اداری شهر قلعه رئیسی، بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه هدف از سفر به بخش‌های این استان را آشنایی با مشکلات و برنامه ریزی برای رفع آنها عنوان کرد.

وی به کمبود اعتبار در سال گذشته و سال جاری اشاره و اظهارکرد: به دلیل کمبود اعتبار بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام مانده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اولویت سال آینده را اتمام پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد و یادآور شد: سیاست دولت یازدهم بر این است که پروژه‌های نیمه تمام که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در سال 93 به اتمام برساند.

نیک اقبال با بیان این مطلب که در اوایل سال آینده چهار شاخص مهم استان برای چهار سال آینده به اطلاع مردم استان خواهید رسید، خاطرنشان کرد: در مرکز استان کمیته‌های متعدد در حوزه‌های مختلف تشکیل شده که این شاخص‌ها به ترتیب به رفع مشکل آب، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، عمران شهری و عمران روستایی پرداخته است.

وی با بیان این مطلب که 10 درصد از منابع آب در استان ما تولید می‌شود، تاکید کرد: متاسفانه در چند سال اخیر قطعی مکرر آب به یک معضل در این استان تبدیل شده است و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده به یک چالش تبدیل شود به همین دلیل در اولین اولویت در این شاخص‌ها قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که هم اکنون شهرستان‌های این استان چهره شهری مناسبی ندارند، بیان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع عمران شهری در اولویت سوم قرار گرفته است که امیدواریم این مهم رفع شود.

وی با بیان این مطلب که 48 درصد جمعیت این استان روستایی هستند، گفت: به همین دلیل عمران روستایی در این شاخص‌ها دیده شده است که روستاهای ما به نقطه مطلوب خود برسند.

نیک اقبالی در بخش دیگری از سخنانش به مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: فرمانداران و مدیران کل زمینه‌های اجرای این طرح را فراهم کنند.

وی بخش چاروسا را دومین شهر پرجمعیت شهرستان کهگیلویه نام برد و دغدغه‌های این بخش را گاز رسانی و راه عنوان و گفت: امیدواریم این مشکل با پیگیری‌های مسوولان مربوطه هر چه سریعتر حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گردشگری را از مهمترین ظرفیت‌های این بخش نام برد و افزود: با توجه به وجود آبشار کمر دو و وجود امامزاده گان در این بخش میراث فرهنگی زیرساخت‌های لازم گردشگری و تفریحی را فراهم کند.

وی با اشاره به این مطلب که قطعی مکرر برق و مخابرات در این بخش به یک معضل تبدیل شده است، اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های مدیران کل این مشکل رفع شود.

انتهای پیام

کد N137154

وبگردی