آفتاب
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام:

پارک «صلح و دوستی» ایران و عراق در مهران ایجاد می‌شود

پارک «صلح و دوستی» ایران و عراق در مهران ایجاد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از ایجاد پارک «صلح و دوستی» بین ایران و عراق در منطقه‌ی کولگ شهرستان مهران و معادل آن در خاک عراق خبر داد.

«غلامحسین کاظمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، اظهار کرد: منطقه‌ی حفاظت شده‌ی کولگ با 58 هزار و 800 هکتار یکی از زیستگاه‌های با ارزش و فوق‌العاده است که در آن گونه‌های مختلف کل، بز، قوچ و میش زیست می‌کنند که حفاظت از آنها برای این دستگاه، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه بین پاسگاه‌های ایران و عراق در این منطقه فاصله زیادی وجود دارد و شرایط و توپوگرافی منطقه سبب شده منطقه دارای گونه‌های مختلف جانوری باشد و ممکن است شکارچیان از این موقعیت سوء‌استفاده کرده و حیوانات وحشی را شکار کنند افزود: این امر نیاز به تمهیدات ویژه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود این منطقه از جمله شهر زیارتی صالح‌آباد و غار توریستی زینگان به سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشنهاد شد که این منطقه بصورت ویژه مورد حمایت واقع شود و بعنوان پارک «صلح و دوستی» بین ایران و عراق تعیین شود.

کاظمی با بیان اینکه خوشبختانه با سفر اخیر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عراق این موضوع پیشنهاد و مصوب شد، تصریح کرد: در توافق بین ایران و عراق آمده که این منطقه به پارک صلح و دوستی تبدیل شود و بر اساس این موافقتنامه این منطقه مورد حفاظت ایران و عراق در می‌آید.

وی با بیان اینکه به‌زودی با حضور کارشناسان عراقی و ایرانی مراحل اجرایی این کار به‌زودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد مهم‌ترین اقدام در حوزه‌ی زیست محیطی بین ایران و عراق بوده و از سال 1393 این کار عملی می‌شود.

انتهای پیام

کد N137124

وبگردی