آفتاب

آمار بیکاری سیستان و بلوچستان بیش از 30 درصد است

آمار بیکاری سیستان و بلوچستان بیش از 30 درصد است

استاندار سیستان و بلوچستان از کاهش کارمزد تسهیلات بانکی اشتغال برای مردم این استان در بخش صنعت و کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی افزود: تسهیلات بخش کشاورزی و صنعت در استان به ترتیب با کارمزد 9 و 12 درصد پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: آمار واقعی بیکاری استان بیش از 30 درصد است.

هاشمی گفت: شرایط پرداخت تسهیلات به بخش اشتغال استان باید متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح‌ها باشد.

استاندار تاکید کرد: معاونت برنامه‌ریزی استانداری، فرمانداری‌ها و بازرسی باید در مورد تسهیلات و اشتغال ایجاد شده در استان، نظارت کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: چگونه می‌توان نرخ 13 درصدی بیکاری در استان را با وجود بیکاران زیاد آن باور کرد. امروز نیازمند واقع‌گرایی و صداقت هستیم. واقعیت آمار بیکاری استان بیش از 30 درصد است.

استاندار افزود: شرایط فعلی کشور به گونه‌ای است که باید در مجموعه‌های دولتی هر کاری به اهل آن سپرده شود. نباید اجازه داد تا افراد با مقاصد خاص به یک مجموعه آسیب وارد کنند.

هاشمی تاکید کرد: گلوگاه‌های حساس دستگاه‌ها باید به افراد اهل و متخصص آن واگذار شود.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی سرمایه‌گذاری در استان مناسب نیست و به همین علت ‌شخصا برای روان‌سازی آن وارد کار شده‌ام. نباید به عنوان عامل خروج سرمایه از استان عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان فقیر نیست، چراکه در ایام پایان سال که بانک‌های برخی استان‌های کشور با کمبود اعتبار مواجه می‌شوند، از این استان به آنها مددرسانی می‌شود.

وی گفت: نجات امروز کشور در گرو روان‌سازی سرمایه‌گذاری است.

استاندار افزود: باید در‌ دارات روی صاحبان سرمایه باز شود.

هاشمی بیان کرد: هیچگونه سوء رفتار از دستگاه‌های اجرایی در مورد دفع سرمایه‌گذار قابل پذیرش نیست، باید از تعصبات خشک در ادارات جلوگیری شود. حداقل ظرف سه ماه دستگاه‌های اجرایی استان نظیر جهاد کشاورزی، برق، آب و صنعت و معدن باید 15 طرح اشتغال بزرگ آماده کرده و در اداره خود داشته باشند تا در صورت مراجعه سرمایه‌گذار بتوان در اسراع وقت از فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N137086

وبگردی