آفتاب

پیوند زمانی حال و گذشته، قدمی در جهت افزایش گردشگران

پیوند زمانی حال و گذشته، قدمی در جهت افزایش گردشگران

دبیر انجمن راهنمایان گردشگری استان زنجان، گفت: با پیوند زمانی حال و گذشته می‌توان در جهت افزایش بازدید و شهرت جاذبه در مقیاس بزرگ‌تر قدمی برداشت.

«اویس کیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: ایده‌های نو در جهت افزایش زمان ماندگاری گردشگر در سایت‌های گردشگری زنجان و ارتقای ضریب اشغال هتل‌ها می‌تواند در خلاقیت بصری جاذبه‌های اصلی گردشگری و جاذبه‌های تکمیلی مثمرثمر باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذاری در اذهان گردشگران، ایجاد پیوند زمانی موثق جاذبه‌ی گردشگری است، از این‌رو زمانی که گردشگر وارد سایت مورد بازدید خود می‌شود، می‌توان با اشاره‌هایی به‌عنوان مثال تاریخی سبب شد تا روح و پیشینه‌ی جاذبه بخوبی با ذهن گردشگر آشتی کند و گردشگر علاوه‌بر آشنایی با پیشینه‌ی جاذبه‌ی گردشگر از بازدید آن لذت کافی ببرد. مایه‌ی مسرت است که برای جاذبه‌های اصلی و موزه‌های معروف زنجان نیز این مسأله پیاده‌سازی شود.

این فعال عرصه‌ی گردشگری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال وقتی تاریخ منطقه‌ی سلطانیه غیر از زمان پیدایش خود مطالعه و بررسی شود، مورد توجه بودن این منطقه و گنبد سلطانیه همیشه برای حکومت‌های پس از ایلخانی نیز قابل اهمیت است. در عصر ارتباطات و قرن حاضر برای گردشگران، این مسأله بسیار قابل توجه می‌تواند باشد که نخستین خط تلگراف بین شهری یک سال پس از موفقیت خط آزمایشی تلگراف درون‌شهری در سال 1236، به دستور ناصرالدین شاه بین مدرسه دارالفنون و منطقه‌ی سلطانیه که ییلاق شاه بوده است، برقرار شد.

به‌گفته‌ی کیانی، چندی بعد و در همین سال خطوط تلگراف به منطقه‌ی شمیران و تبریز نیز کشیده شد.

دبیر انجمن راهنمایان گردشگری استان زنجان اظهار کرد: همین پیشینه‌ی تاریخی جالب راجع به منطقه‌ی سلطانیه می‌تواند ایده‌ای برای جذابیت‌های بصری و اطلاعاتی گردشگر شهرستان سلطانیه باشد، از این‌رو برای یک گردشگر سلطانیه می‌تواند جذاب باشد وقتی یک دستگاه تلگراف قدیمی در ابعاد بسیار بزرگ در ورودی این شهرستان می‌ببیند این موضوع کنجکاوی گردشگر را بر می‌انگیزد و همین ایده‌ی ساده برای گردشگر اهمیت منطقه‌ی سلطانیه را افزایش می‌دهد.

کیانی تصریح کرد: برای بناهای مهم شهر زنجان نیز می‌توان چنین مثال‌هایی از پیوند زمانی حال و گذشته زد و در جهت افزایش بازدید و شهرت جاذبه در مقیاس بزرگ‌تر قدمی برداشت.

انتهای پیام

کد N137008

وبگردی