آفتاب

وزیر نیرو:استان کرمانشاه از قطب های ویژه و مهم کشاورزی کشور است

وزیر نیرو:استان کرمانشاه از قطب های ویژه و مهم کشاورزی کشور است

قصرشیرین - کرمانشاه- ایرنا - وزیر نیرو گفت: استان کرمانشاه از قطب های ویژه و مهم کشاورزی کشور است که احداث و بهره برداری از سدهای متعدد در این استان، موجب شکوفایی این بخش می شود.

ˈحمید چیت چیانˈ روز جمعه در حاشیه بازدید از پروژه های در دست اجرا در شهرستان سرپل ذهاب، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امید است بتوانیم از رهگذر اجرای سدها و بهره برداری از سامانه های انتقال آب، منابع آب جدیدی را برای توسعه کشاورزی این منطقه فراهم کنیم.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها، تحولی در اقتصاد منطقه ایجاد شود، ولی برای محقق شدن این مهم، نیاز است در استفاده از این منابع آبی حداکثر بهره وری را مد نظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم آبی که با هزینه بسیار زیاد برای مردم تامین می شود، با استفاده از روش های سنتی هدر برود، بلکه باید با این منابع آب، بهترین و صحیح ترین کشت را که متضمن بیشترین درآمد برای کشاورزان باشد، انجام دهیم.

وزیر نیرو گفت: باید شیوه های آبیاری نوین، که بالاترین بهره وری را داشته باشند،بکار گیریم تا از این منابع آب محدودی که در اختیار داریم حداکثر بهره وری اقتصادی را ببریم.ک/3

7399/9102/640
کد N136821

وبگردی