آفتاب

امام جمعه رشت: مسئولین به تحقق اقتصاد مقاومتی توجه کنند

امام جمعه رشت: مسئولین به تحقق اقتصاد مقاومتی توجه کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، راه حل مشکلات اقتصادی کشور را مورد توجه قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی توسط مسئولین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، آیت‌الله زین العابدین قربانی امروز 2 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به فرا رسیدن 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) همواره بر تعلیم و تربیت فرزندان براساس آموزه‌های اسلامی تاکید کرده‌اند.

وی افزود: تعلیم و تربیت ناصحیح فرزندان سبب منحرف شدن آنها از صراط مستقیم است بنابراین تربیت درست باید از خانواده نشات بگیرد و پدر و مادر در این خصوص وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

قربانی، خواندن قرآن برای فرزندان و محبت کردن به آنان را از دیگر وظایف والدین عنوان کرد و گفت: این موارد در تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان موثر است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به سران سه قوه درخصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: نباید به دشمنان اعتماد کنیم و مسئولین نظام باید به این امر واقف باشند.

وی، اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: سران قوا باید به تاکیدات رهبری در این خصوص توجه کنند.

قربانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه، نگاه نوآوری علمی و اقتصاد مبتنی بر دانش است که این نگاه در واقع از ارکان اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه رشت با اشاره به این‌که دشمن از طریق تحریم‌ها به جنگ ما آمده است، افزود: ما باید هوشیار باشیم تا دشمن به هدف خود نرسد.

وی با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران گفت: در این اجلاس مسائل مربوط به لبنان، فلسطین، عراق و سوریه با حضور 50 کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی برگزاری این اجلاس را با توجه توطئه‌های موجود در خصوص کشورهای اسلامی بسیار مثمرثمر دانست و تصریح کرد: دشمنان در پی ایجاد ناآرامی در کشورهای اسلامی هستند.

قربانی به خسارات ناشی از برف اخیر در استان‌های شمالی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولین باید در جذب اعتبارات کوشا باشند.

وی ادامه داد: دولت 95 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 130 میلیارد تومان وام 5 درصد 15 ساله به جهت جبران خسارات به خسارت دیدگان مصوب کرده است.

انتهای پیام

کد N136751

وبگردی