آفتاب
امام جمعه موقت خرم‎آباد:

حضور سران کشورهای مختلف درایران،نفوذ کشور در منطقه را نشان داد

حضور سران کشورهای مختلف درایران،نفوذ کشور در منطقه را نشان داد

امام جمعه موقت خرم‎آباد اجلاس بین‎المجالس کشورهای اسلامی را موفقیت دیگری برای نظام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‎الاسلام‌والمسلمین قاسم متقی‎نیا در خطبه‎های نماز جمعه به مذاکرات دور جدید هسته‎ای اشاره کرد و گفت: نتایج این دور از مذاکرات ثابت کرد که هدایت‎های روشنگرانه رهبری، عامل مهمی در موفقیت تیم مذاکره‎کننده ایران است.

وی هم‌چنین برگزاری اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی را موفقیت دیگری برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: حضور سران کشورهای مختلف در ایران بیانگر نفوذ و نقش تاثیرگذار ایران در منطقه و جهان است.

متقی‎نیا با اشاره به ابلاغ سیاست‎های کلی اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: بنا برتاکیدات رهبرفرزانه انقلاب، از کوچکترین مسئول تا سران سه قوه مخاطب این پیام هستند و مسئولان در هر رده‎ای باید اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار زیانبار اسراف گفت: این عمل ناپسند موجب ایجاد نیازهای کاذب و شکاف طبقاتی، احساس محرومیت و کاهش قدرت خرید و مدگرایی می‎شود.

امام جمعه موقت خرم‎آباد افزود: تبدیل اسراف به یک فرهنگ از پیامدهای این پدیده بوده و اسراف موجب تبدیل جامعه به نمایشگاه تجملات خواهد شد.

متقی‎نیا با تشریح برخی آیات و روایات دینی در خصوص ناپسندی اسراف تصریح کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‎های کلی اقتصادی توسط رهبر انقلاب، بی‎تردید راه علاج مشکلات کشور حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر درون است که این مهم با اسراف سازگار نیست.

وی با اشاره به مصرف چند برای مردم ایران در بسیاری از اقلام خوراکی نسبت به میانگین جهانی افزود: درونی‎سازی فرهنگ عفاف و کفاف در افراد، از راه‎های اصلی درمان اسراف محسوب می‎شود.

امام جمعه موقت خرم‎آباد اضافه کرد: با توجه به نظرسنجی‎های انجام شده از نمازگزاران جمعه، 10 خواسته و مطالبه اصلی مردم از مسئولان استان تعیین شده که تدوین برنامه توسعه‎ای لرستان در 10 سال آینده، ارتقاء احساس مسئولیت مسئولان در مقابل مردم و اموال عمومی، حضور مفید کارمندان در ادارات، نظافت عمومی شهر، نظارت بر قیمت‎ها و کنترل گرانفروشی و ارتقاء امنیت منازل و معابر از اصلی‎ترین مطالبات مردم بوده است.

وی هم‌چنین حل مشکلات عشایری، برنامه‎ریزی برای کنترل و کاهش توزیع مواد مخدر، جلوگیری از نصب ماهواره و فرهنگ‎سازی در خصوص تاثیرات مخرب اخلاقی آن و تداوم کلاس درس مدارس و دانشگاه‎ها را از دیگر خواسته‎های مردمی در این نظرسنجی برشمرد.

انتهای پیام

کد N136668

وبگردی