آفتاب

خطیب جمعه اهواز: نتایج اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در آینده روشن می شود

خطیب جمعه اهواز: نتایج اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در آینده روشن می شود

اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب گفت: در سال های آینده نتایج ملموس اجرایی شدن فرمایشات ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈسید ابوالحسن حسن زادهˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنی است که کشوری با داشتن ذخایر و منابع ارزشمندی از جمله نفت و گاز، نیروی انسانی و فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی، بر دانش بومی خود در اقتصاد تکیه کند.

وی در ادامه با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان، به قدردانی از حضور آگاهانه، حماسی و ارزشمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن به عنوان یکی از محورهای سخنان ایشان اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ، این حضور ارزشمند، نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است و حماقت و نادانی دشمنان را ثابت کرد.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، از آنجا که اقوام متعددی در نقاط مختلف کشور زندگی می کنند، خواست دشمن این است که اقوام مقابل هم قرار گیرند به همین دلیل مردم و مسوولان نباید اجازه این اتفاق را بدهند.

وی با اشاره به پخش سریال ˈسرزمین کهنˈ و اعتراض برخی به آن گفت: اگر چه مسوولان صدا و سیما و عوامل تهیه فیلم بطور رسمی عذرخواهی کردند، اما مسوولان باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام حسن زاده به خوزستان به عنوان مشهد شهیدان اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و فرماندهان جنگ در کنار هم می جنگیدند، و اقوام مختلف هیچ وقت اجازه نمی دهند به افتخارات بزرگ ما خدشه ای وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه هر کجا جنایتی هست ما دست آمریکا را می بینیم اظهارکرد: جای تعجب است که آمریکا بخواهد از حقوق بشر صحبت کند.

حجت الاسلام حسن زاده به برگزاری موفق اجلاس بین المجالس اسلامی گفت: از آنجا که مسوولیت اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی به مجلس ایران واگذار شد، امید است از این ظرفیت به خوبی برای مسلمان ها و کشورهای اسلامی استفاده شود.

خطیب جمعه اهواز به سوم اسفندماه سالروز کودتای رضاخان اشاره کرد و افزود:دوران پهلوی اول و دوم یکی از دوران سیاه تاریخ کشور است که کشور ما دوره رکود 50 ساله را تجربه کرد.

وی اظهارکرد: در این دوران تاریک، مردم گرفتار استبداد داخلی همراه با سلطه بیگانگان بودند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: رهبری امام خمینی (ره)، حضور گسترده، فداکاری و پایداری مردم، پرونده این دوران را برای همیشه بست و اسلام و انقلاب اسلامی حاکم شد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه از برگزار کنندگان یادواره های شهدا قدردانی کرد و افزود: انتقال پیام های دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است.

وی با گرامیداشت هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت مهمترین مساله ای است که جامعه ایران به آن توجه دارد و مسوولان امور تربیتی به ویژه آموزش و پرورش مسوولیت بسیار مهمی به عهده دارند.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: در دوران تهاجم فرهنگی و عصر ارتباطات اهمیت امر تربیتی بیشتر نمایان می شود.

7157/538/640
کد N136660

وبگردی