آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

یک سوم بندرعباس را سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهد

یک سوم بندرعباس را سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه یک سوم بندرعباس را سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد گفت: وجود این حجم از سکونتگاه های غیر رسمی در بندر عباس به معنی نبود تسلط بر توسعه سامان یافته در این شهر است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خلیج فارس، عباس آخوندی در نشستی با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های هرمزگان در رشته‌های راه و ساختمان و شهرسازی با تاکید بر اینکه بدون ارتباطات میان اقدامات عمرانی دولت و سازمانهای اجتماعی در استانها شاهد تغییر چندانی در وضعیت کنونی نخواهیم بود، اظهار داشت: چنانچه خواهان رسیدن به توسعه پایدار هستیم باید سازمانهای اجتماعی استانها به نحوی درگیر مفهوم توسعه شوند تا ثروت خرج شده در استانها درون خودشان باقی بماند.

وی با بیان اینکه ارزش نهادن دولت به سازمانهای اجتماعی و وجود خودباوری در این استانها لازمه توسعه است، افزود: باید دید در استانی مانند هرمزگان که در سالهای گذشته حجم عظیمی از سرمایه گذاری ها در آن انجام شده است تا چه حد سازمانهای اجتماعی درگیر مفهوم توسعه استان بوده اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدیدهای خود از اسکله شهید حقانی، بندر شهید باهنر و بندر شهید رجایی در کنار بازدید از ایستگاه راه آهن بندر عباس و سکونتگاه های غیر رسمی این شهر ادامه داد: با وجود اقدامات و سرمایه گذاری های گسترده ای که در سالیان گذشته در شهری مانند بندر عباس انجام شده است متاسفانه چهره شهر زیبا و با نشاط نیست و تقریبا نوعی بی انضباطی در معابر شهر به چشم می خورد.

آخوندی ادامه داد: بندر عباس با مشکلات معماری نیز مواجه است و کمتر طراوت و شادابی را در منظره آن مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه باید دید در قبال اقدامات عمرانی انجام شده طی سالهای گذشته چه میزان بهره وری عایدمان شده است؛ گفت: در حالی که هنگام افتتاح راه آهن سرخس 13 رئیس جمهور وارد ایران شدند در حال حاضر میزان جابه جایی بار از طر یق این خط ریلی به پنج درصد رسیده که قابل قبول نیست .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه در سرنوشت استان هرمزگان، تصریح کرد: باید دید چگونه می توان دانشگاه را با بحث توسعه منطقه ای به نحوی پیوند داد که بتواند در راستای توسعه ، سوال و مسئله درست طرح کند.

او با بیان اینکه نگاهی به شهر بندر عباس به خوبی نشان دهنده موفقیت پروژه های انسان محور نسبت به پروژه های کالبد محور است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم مسائل آشفته و پراکنده موجود را با کمک جامعه دانشگاهی به شکلی قابل تحقیق و بررسی تبدیل کنیم در غیر این صورت نمی توانیم تغییر چندانی را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، در این نشست استادان رشته های راه و شهرسازی با اشاره به برخی مشکلات راه و شهرسازی در هرمزگان خواستار تعامل بین نخبگان دانشگاهی و دستگاههای اجرایی و عمرانی شدند . توسعه نیافتگی جاده های ترانزیتی ، آشفتگی و نبود توازن در توسعه شهری و دادن مطالعه و مشاوره طرح های هر استان به کارشناسان آن مناطق بیشترین موضوع های مورد گفت‌وگو بود.

در این نشست استادان رشته های راه و شهرسازی با اشاره به برخی مشکلات راه و شهرسازی در هرمزگان خواستار تعامل بین نخبگان دانشگاهی و دستگاههای اجرایی و عمرانی شدند.

توسعه نیافتگی جاده های ترانزیتی، آشفتگی و نبود توازن در توسعه شهری و دادن مطالعه و مشاوره طرح های هر استان به کارشناسان آن مناطق بیشترین موضوع های مورد گفت و گو بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از سکونتگاه های غیر رسمی واقع در دوراهی ایسنی شهر بندرعباس گفت: احداث فرهنگسرا در سکونت گاه های غیر رسمی می تواند در ارتقای امنیت و خدمات عمومی نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: بهسازی شهری مورد تاکید وزراتخانه است از این رو این سیاست با برنامه های تدوین شده ادامه خواهد داشت.

او همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در سکونتگاه‌های غیر رسمی برای ارتقای خدمات رسانی در بندرعباس گفت: خوشبختانه فعالیت های انجام شده در این بخش رضایت بخش است و از آنجا که وزارت راه و شهرسازی نیز سیاست بهسازی شهری در دست اقدام دارد، انجام چنین فعالیت هایی در سکونتگاه های غیر رسمی بندرعباس ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ضمن بازدید از فعالیت های فرهنگی در فرهنگسرای احداث شده در دوراهی ایسنی ابراز امیدواری کرد که احداث فرهنگسرا در سکونتگاه های غیر رسمی در ارتقای امنیت و خدمات عمومی نقش بسزایی داشته باشد.

آخوندی همچنین از نمایشگاه فعالیت های انجام شده و در دست اقدام راه و شهرسازی در سکونت گاه های غیر رسمی بندرعباس بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N136656

وبگردی