آفتاب

امام جمعه اردبیل : تکیه بر توانمندی داخلی حلال مشکلات کشور است

امام جمعه اردبیل : تکیه بر توانمندی داخلی حلال مشکلات کشور است

اردبیل - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : تکیه بر توانمندی داخلی حلال و شاه کلید رفع مسایل و مشکلات کشور است ، و در این زمینه نباید عوامل خارجی را چندان تاثیرگذار بدانیم.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ˈسید حسن عاملیˈ در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اردبیل افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بینش ، مدیریت و کیاست بی نظیر خود که دوست و دشمن به آن معترف است ، درد مشکلات کشور را به خوبی تشخیص داده و درمان آن را نیز که همانا اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی می باشد تجویز کرده است.

وی بیان کرد: نظام حاکم بر جهان کنونی، که بر فزون خواهی ، تبعیض و سلطه استوار است، هرگز دوست ندارد که ایران اسلامی دارای استقلال و اقتدار باشد، و به همین جهت در امور داخلی ما دخالت کرده، و حتی در مذاکرات نیز بر خلاف روال دیپلماسی عمل می کند.

وی اظهار کرد: این نظام غیر پاسخگو و بی توجه به سازمان ها و معاهدات بین المللی بوده، و معتقد است که همه دنیا باید در راستای منافع آنها حرکت کرده و خلاف مسیری که آنها دوست دارند، نباید قدم بردارند.

حجت الاسلام عاملی، با اشاره به مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی گفت: نظام سلطه در این مذاکرات تنها بدنبال حل و فصل موضوع هسته ای نیست، بلکه با جسارت تمام، در حال طرح مسایل دیگری از جمله موضوع توان موشکی و نیز حقوق بشر مورد ادعای خود است.

وی با تاکید بر دشمن شناسی و شیوه های عملکرد دشمن افزود: آمریکایی ها فرهنگ خود را فرهنگ برتر در جهان و بعنوان مرجع مطرح کرده، و در راستای سلطه فرهنگی بر جهان حرکت می کنند.

به گفته وی ، آنها با براه انداختن موج تهاجم فرهنگی بر محو دیگر فرهنگ ها تلاش می کنند، و حتی برای رسیدن به مطامع و مقاصد شوم خود آتش درگیری های قومی ومذهبی را در مناطق مختلف جهان شعله ور می کنند.

وی افزود:رادیوآزادی آمریکا به زبان های مختلف در منطقه ما برنامه پخش کرده و درهریک از آنها قومیت های دیگر آماج تهاجم و تهمت قرار می گیرد، و این در حالی است که در پشت پرده ، تمامی عوامل این رادیوها، از یک آبشخور تغذیه می شوند و هیچگونه اختلافی با هم ندارند.

وی گفت:در 33 سال گذشته آمریکایی ها بسیار کوشیده اند که با انواع توطئه ها در صف متحد مردم ایران رخنه ایجاد کنند اما ملت بزرگ ایران تمام نقشه های شوم آنها را با وحدت خود ناکام گذاشته اند.

خطیب جمعه اردبیل همچنین به کشتار مردم مسلمان ˈخوجالی ˈ توسط ارامنه در اوایل دهه 90 میلادی اشاره کرده وافزود: قره باغ یکی از زخم های التیام نیافته جهان اسلام است.

وی به اشغال منطقه قره باغ و بخشی از خاک جمهوری آذربایجان از سوی ارمنی ها اشاره کرده و گفت: مسلمانان هیچوقت جنایات ارامنه در قتل عام شیعیان آذری و نیز بی حرمتی ها به مساجد را در این منطقه فراموش نمی کنند.

او با انتقاد ازمسوولان جمهوری آذربایجان گفت: در سال های گذشته نهایت کاری که مقام های آذری کرده اند یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان آذری بوده است.

وی از سیاست های مقام های آذری در نردیکی به غرب و رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و اظهار کرد: آذری ها با خیال اینکه صهیونیست ها و آمریکایی ها مناطق اشغالی آذربایجان را از اشغال ارامنه آزاد خواهند کرد، در خدمت آنها قرار گرفته و باکو به یکی از مهمترین تامین کننده نفت رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد در حالی که رژیم صهیونیستی و آمریکا به هیچ وجه به فکر شیعیان آذری نیستند و قدمی برای آنها برنمی دارند.

530/640
کد N136652

وبگردی