آفتاب

امام جمعه ایلام: پیروزی ملت در تبعیت از رهنمودهای رهبری است

امام جمعه ایلام: پیروزی ملت در تبعیت از رهنمودهای رهبری است

ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بدون شک پیروزی ملت ایران در برهه های حساس و تنگناهای سیاسی و اقتصادی با تبعیت محض از رهنمودهای مقام معظم رهبری امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدنقی لطفیˈ در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر ایلام اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب از ابتدا با مذاکره با غربی ها موافق بودند اما همواره تاکید داشتند که با تجربه ای که از این کشورهای استعماری داریم آنها قابل اعتماد نبوده و همواره از موضع بالا و ادبیات زشت با ما سخن می گویند.

وی ادامه داد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب حقانیت جمهوری اسلامی و عدم صداقت آمریکا و متحدان اروپایی او در مذاکرات هسته ای را برای جهان ثابت کرد.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: در فرمایش مقام معظم رهبری بی اعتمادی و بدبینی ملت و رهبری نسبت به ر‍ژیم آمریکا در روند مذاکرات برای چندمین بار به اثبات رسید.

لطفی بیان کرد: با توجه به اینکه رژ‍یم آمریکا در 35 سال گذشته شکست های بزرگ و پی در پی را از نظام اسلامی و رهبری ولایی آن تجربه کرده بدون شک در نشست با ایران در مذاکرات هسته ای بدنبال انتقام گیری و ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار و عزت خود را برابر یاوه گویی ها و تهدیدهای آنها به نمایش گذاشتند و بار دیگر سران آمریکا و رژیم نامشروع اسراییل و سایر دشمنان نظام اسلامی را سر درگم و حیرت زده گذاشتند.

امام جمعه ایلام گفت: دولتمردان و کارگزاران فرمایش های رهبری را در سیاست های داخلی و خارجی در عرصه های مختلف سیاست، فرهنگ و اقتصاد سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه پیروزی ملت و دولت در تبعیت از رهبری است.

حجت السلام لطفی در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نبوده بلکه به معنای شناخت آسیب ها و چالش های اقتصادی و مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان و برنامه ریزی برای جبران وبر طرف کردن موانع آن است.

وی اضافه کرد: یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی وجود منابع سرشار نفت و گاز و سایر منابع خدادادی و نیروی کارآمد است که با بهره گیری از این دو مهم و برنامه ریزی دقیق بدور از شتاب زدگی و سلیقه ای تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود.

خطیب نماز جمعه ایلام شاخص دوم اقتصاد مقاومتی را کارآفرینی و بها دادن به نخبگان و متخصصان داخلی جامعه بویژه دانشجویان و ایجاد تسهیلات لازم برای جوانان خوش استعداد و خلاق عنوان کرد.

وی بیان کرد: باید تولید داخلی برای توانایی مقابله با کالاهای خارجی کیفیت بخشی شده و جاذبه های لازم نیز برای خرید کالاهای داخلی ایجاد شود.

امام جمعه ایلام گفت: یکی از عوامل جذب مردم برای خرید کالاهای داخلی افزایش پوشش استاندارد برای محصولات داخلی و ترویج آن در رسانه ملی و مطبوعات است و باید استاندارد های بین المللی که مهم ترین عامل در جذاب بودن کالاهاست در داخل نهادینه شود چراکه کشور قصد تبادل اقتصادی با سایر کشورها دارد. ک/2

7171/540/681
کد N136577

وبگردی