آفتاب
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز:

تجارت بدون بازاریابی محکوم به شکست است

تجارت بدون بازاریابی محکوم به شکست است

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز گفت: اگر در تجارت خود بازاریابی نداشته باشیم شکت خواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد فاریابی در کنفرانس بازاریابی و تجارت الکترونیکی ،فرهنگ سازی در امر بازاریابی الکترونیکی را ضروری دانست و گفت: فرهنگ، زیر ساخت، امنیت و علم بازریابی از پیش نیازهای بازاریابی الکترونیکی است.

وی اصول حاکم بر بازاریابی و بازاریابی الکترونیکی را یکسان دانست و افزود: بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی در ابزار، بستر و تکنولوژی با یکدیگر متفاوت هستند.

فاریابی اظهار کرد: بازاریابی الکترونیکی تنها به موضوع بازاریابی و فروش محصولات ختم نمی‌شود، بلکه این امر فرآیندی مدیریتی است برای مدیریت ارتباط با محیط.

وی ادامه داد: بازاریابی الکترونیکی در سه بخش یکپارچگی، تعادل و واسطه‌گری بررسی می‌شود و در این بین حرکت بدون تاکتیک و قدرت نباید فراموش شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با تاکید بر ایجاد ارزش در بازاریابی الکترونیکی یادآور شد: مهم‌ترین عامل استقبال مشتریان از تلاش‌های بازاریابی الکترونیکی، ایجاد ارزش به مفهوم ارزش مالی، دقت، احترام و مشتری مداری است.

فاریابی برنامه‌ریزی استراتژیک در خصوص بازاریابی الکترونیک را ضروری دانست و گفت: آشنایی ناکافی از بازاریابی الکترونیک و ابزارها، مشکلات زیرساختی، فقدان برنامه‌ریزی استراتژیک، تقدم مهندسی IT و کامپیوتر بر بازاریابی، پیگیری‌های کم و ارزیابی‌های ناقص، تناسب پایین محیط معرفی و تبلیغات با محیط حقیقی و آشنایی ناکافی با فرهنگ و اخلاق فعالیت در فضای مجازی از جمله آسیب‌هایی است که بازاریابی الکترونیکی در کشور ما با آن روبرو است.

انتهای پیام

کد N136575

وبگردی