آفتاب

امام جمعه اراک: اقتصاد مقاومتی با کار و تلاش همه مردم محقق می شود

امام جمعه اراک: اقتصاد مقاومتی با کار و تلاش همه مردم محقق می شود

اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقتصاد مقاومتی با کار و تلاش همه مردم و سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی محقق می شود.

آیت ا...ˈ قربانعلی دری نجف آبادی ˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه مدیریت صحیح مصرف انرژی و دیگر منابع را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: باید با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و تقویت بنگاه های تولیدی داخلی، زمینه صادرات کالا را فراهم کرد تا کشوراز واردات غیر ضروری بی نیاز شود.

وی با بیان اینکه شیوه صحیح مصرف و پرهیز از اسراف از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: با کار و تلاش و همت مضاعف، باید ظرفیت تولید را بالا برده و با جلوگیری از صادرات مواد خام، آنها را به صورت فرآوری شده صادر کرد.

امام جمعه اراک یکی از راه های بی نیازی کشور از صادرات نفت خام را افزایش کیفیت تولید مواد کشاورزی و صنعتی عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت این محصولات راهکار دست یابی به بازارهای جهانی است.

وی، کارآفرینی را از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: کارآفرینی شرایط رشد و شکوفایی نسل جوان را با استفاده از امکانات داخلی فراهم کرده و موجب کاهش نرخ بیکاری می شود.

آیت ا... دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: دستگاه های نظارتی و انتظامی باید با کنترل واردات دام و مواد آلوده به کشور، از ایجاد ضرر و زیان برای کشاورزان و تولیدکنندگان کشور جلوگیری کنند.

امام جمعه اراک ازمردم خواست تا در ایام عید و تعطیلات نوروزی با رعایت قوانین و مقررات از ایجاد حادثه برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

وی بابیان اینکه خسارت های رانندگی در کشور سه برابر کشورهای اروپایی است، گفت:ماموران انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی باید با نظارت و کنترل بیشتر بر روی سلامت رانندگان و وسایل نقلیه عمومی از ایجاد خسارت جانی و مالی جلوگیری کنند.ک/2

716/559/640
کد N136551

وبگردی