آفتاب

دیدار غیرمنتظره «ترانس وارد» با «حسن»

دیدار غیرمنتظره «ترانس وارد» با «حسن»

«ترانس وارد» نویسنده کتاب «در جست‌وجوی حسن» در هفتمین همایش راهنمایان گردشگری در کرمان با «حسن» شخصیت اول داستانش دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، 2 اسفند ماه و همزمان با برگزاری هفتمین همایش راهنمایان گردشگری که به میزبانی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان و با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور، مقامات ارشد استان کرمان، رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری و 700 راهنما در حال برگزاری است، یک دیدار غیرمنتظره رخ داد.

در این مراسم، نویسنده کتاب «در جست‌وجوی حسن» که فردی آمریکایی است و سال‌ها در ایران زندگی کرده، با نقش اول داستان خود دیدار کرد.

نویسنده کتاب «در جست‌و جوی حسن» در ابتدا به زبان فارسی صحبت کرد و گفت: سلام به حسن قاسمی، خانم فاطمه، برادرم علی و احمد و خواهرم مریم.

وی سپس به ارایه توضیحاتی درباره کتاب‌ خود و مهمان‌نوازی و خلق و خوی ایرانی‌ها پرداخت.

نویسنده این کتاب سالها قبل در ایران زندگی می‌کرده که حسن، خدمتکار وی نمادی از خلق و خو و میهمان‌نوازی ایرانی‌ها برایش شده است.

او بعد از بازگشت به کشور خود، به نوشتن روایتی از ذهنیات خود از آنچه که حسن موجب او شده و آداب و رسوم و رفتار ایرانی‌ها واداشته است.

کتاب وی تاکنون به 14 زبان زنده دنیا ترجمه شده و در کنار سخنرانی‌های ترانس‌وارد نقش موثری در جلب توجه گردشگران خارجی نسبت به ایران و ایرانی‌ها شده است.

در این همایش، از تلاش‌های ترانس وارد در معرفی بیشتر ایران و ایرانی‌ها قدردانی شد.

انتهای پیام

کد N136541

وبگردی