آفتاب

ارائه 550 مقاله در کنگره سراسری «علوم تشریحی»

ارائه 550 مقاله در کنگره سراسری «علوم تشریحی»

دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری علوم تشریحی با بیان اینکه برخی از مباحث علوم تشریحی، ارتباط بسیار قابل توجهی با مباحث دینی و قرآنی دارند، گفت: در این کنگره با دعوت از استادان متخصص، این موضوع به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

دکتر محمود اوراضی‌زاده، دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری علوم تشریحی در حاشیه برگزاری این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خوزستان، با اعلام اینکه این کنگره هر دو سال یکبار در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: پذیرش مقاله در این کنگره از آبان 91 آغاز شده است.

وی افزود: بیش از 600 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از این میان 550 مقاله برای ارائه پذیرش شدند؛ از این تعداد مقاله، 120 مقاله در قالب سخنرانی و 430 مقاله در قالب پوستر در مدت 3 روز برگزاری همایش از 30 بهمن تا دوم اسفند ماه ارائه می‌شوند.

اوراضی‌زاده با بیان اینکه مباحث دینی یکی از محورهای مهم کنگره یازدهم است، ادامه داد: علوم تشریحی در سالهای اخیر رشد و توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است و برخی از مباحث علوم تشریحی، ارتباط بسیار مهم و قابل توجهی با مباحث دینی و قرآنی دارند. از جمله مباحثی مانند تشریح جسد، اهدای اسپرم، رحم اجاره‌ای و همچنین مسائل جانبی دیگر که در این رابطه مطرح هستند.

دبیر علمی یازدهمین کنگره سراسری علوم تشریحی خاطرنشان کرد: سؤالات بسیار زیادی از سوی دانشجویان پزشکی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همین‌طور برخی از استادان در این زمینه مطرح بود. در کنگره یازدهم علوم تشریحی با صحبت‌هایی که با انجمن علوم تشریحی ایران و استادان و اعضای هیات علمی کشور داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که یکی از محورهای مهم کنگره را به مباحث علوم تشریحی اختصاص دهیم و از استادان سرشناس کشور که در زمینه ارتباط علوم تشریحی با مباحث دینی و قرآنی تخصص دارند، دعوت کنیم و برخی از این مباحث را به بحث و بررسی بگذاریم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد خروجی این بحث به گونه‌ای باشد که بسیاری از مشکلات و سؤالاتی که در این رابطه مطرح است برای دانشجویان پزشکی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همین‌طور اعضای هیات علمی روشن شود.

انتهای پیام

کد N136540

وبگردی