آفتاب

امام جمعه بجنورد:مسوولان اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی اجرایی شود

امام جمعه بجنورد:مسوولان اقتصاد مقاومتی را به صورت عملی اجرایی شود

بجنورد- ایرنا-امام جمعه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی گفت: مسوولان اقتصادی مقاومتی را به صورت عملی به مرحله اجرا برسانند.

به گزارش ایرناحجت الاسلام ˈابوالقاسم یعقوبیˈ روز جمعه در آیین نماز جمعه این هفته بجنورد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اقامه شده اظهار کرد: نباید اقتصاد مقاومتی را به صورت نمایشی ودر برگزاری همایش ها خلاصه شود، بلکه باید با تمام توان در جهت اجرایی شدن آن گام برداریم.

وی اضافه کرد: اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند همکاری و همدلی قوای سه گانه و مشارکت تمام نیروهای درون نظام و حمایت از تولیدات داخلی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، راهکار اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را نگرش به تولیدات داخلی با هدف کیفی بخش آن برای صادرات به خارج دانست.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: در استان ها نیز باید مسوولان ارشد با بهره مندی از توانمندی های داخلی سازوکاری را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تدوین کنند.

امام جمعه بجنورد ضعف زیرساختی را مهمترین مانع استان خراسان شمالی در جهت عملی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسوولان استانی باید ساز و کاری را برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تدوین، و موانع سرمایه گذاری را در این استان بردارند.

وی در ادامه بااشاره به مذاکرات هسته ای پیشرو برخی خواسته های کشورهای استکباری بویژه آمریکایی ها را زیاده خواهی آنها و پروریی دولتمردان این کشور دانست و افزود:در حالی که آنها مذاکره با ما را مطرح می کنند، در عمل خواسته های غیر قانونی را مطرح می کنندغ و این نشان ازنبود پایبندی دولتمردان این کشور به قوانین مذاکرات دانست.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه ما به دولتمردان آمریکا برای مذاکره خوشبین نیستیم، ولی تا آخر براساس موازین قانونی مذاکره را پیش خواهیم برد؛ و این را می دانیم که استکبار جهانی مذاکرات را با اهداف خسته کردن ملت ایران از نظام مطرح می کنند.ک2

2712/640
کد N136526

وبگردی