آفتاب
حجت الاسلام قریشی؛

ترفند ایجاد تعصبات کورکورانه در زبان قومیتها هم راه بجایی نبرد

ترفند ایجاد تعصبات کورکورانه در زبان قومیتها هم راه بجایی نبرد

ارومیه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تلاش دشمنان برای ایجاد تعصبات کورکورانه در زبان قومیتها هم راه بجایی نبرد و موفق به ایجاد تفرقه نشدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به حضور پیروان اقوام و ادیان مختلف در ایران از جمله آذربایجان غربی و تفاوت گویش های مردم مناطق مختلف کشور، افزود: یکی از مهمترین تاکیدات دشمنان، ایجاد تعصب کورکورانه بر روی زبان قومیتها بوده که در این خصوص نیز نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

وی استقامت در راه انقلاب و اسلام، عامل ناکامی دشمنان دانست و با بیان اینکه مهمترین عوامل ایجاد و تداوم این استقامت، وحدت کلمه و اتحاد ملی و اسلامی است، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی بیشترین تلاش خود را برای به رخ کشیدن تفاوتهای بین اقوام و قومیت های ایرانی کردند که با وحدت مردم ایران اسلامی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امام جمعه ارومیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، این تفاوت زبانی را برای ایجاد شناخت بیشتر عنوان و اعلام کرد: خداوند متعال، تقوا را مایه برتری فردی نسبت به فرد دیگر دانسته است و زبان را تنها مایه شناخت بیشتر می داند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضبط و ثبت خصوصیات اخلاقی مردم مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در تبعیت از این فرمایش معظم له، خصوصیات اخلاقی مردم ارومیه و آذربایجان غربی نیز باید توسط محققان شناسایی و ثبت شوند تا بیگانگان این خصوصیات را به صورت ناقص منتشر نکنند.

وی همچنین به آغاز ثبت نام دوره های جدید حوزه های علمیه خواهران و برادران در استان پرداخت و افزود: لازم است تا خانواده ها به تحصیل فرزندان خود در حوزه های علمیه اهتمام بیشتری داشته باشند و جوانان را به این سمت، سوق دهند.

 

کد N136515

وبگردی