آفتاب

همدان پتانسیل بالایی در میزبانی اردوهای ملی دارد

همدان پتانسیل بالایی در میزبانی اردوهای ملی دارد

همدان- ایرنا- رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: همدان پتانسیل بالایی برای میزبانی اردوهای ملی در رشته های تحت پوشش فدراسیون کوهنوردی دارد.

ˈرضا زارعیˈ روز جمعه در حاشیه صعود سراسری زمستانی کوهنوردان کشور به قله یخچال در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: داشتن زیرساخت های مناسب به ویژه حمایت های بسیار خوب دستگاه ورزش این استان از ورزش های کوهنوری و سنگنوردی باعث شده تا فدراسیون در برنامه سالیانه خود سپردن میزبانی اردوها و مسابقات به همدان را مورد توجه قرار دهد.

وی اضافه کرد: همچنین همدان با داشتن امکانات طبیعی در کنار زیرساخت ها ظرفیت بالایی در برگزاری تمامی ورزش های زمستانی دارد و باید از این پتانسیل در راستای رشد و توسعه این دسته از ورزش ها استفاده شود.

وی بیان داشت: هم اکنون برگزاری چندین رویداد مهم ورزشی از جمله مسابقات سنگنوردی دهه فجر و صعودهای سراسری کوهنوردان به قلل همدان و مسابقات یخ نوردی در اسفندماه جاری به میزبانی شهر همدان را در حال برگزاری داریم.

زارعی اظهار داشت: همدان با توجه به داشتن قلل مرتفع و شرایط آب و هوایی کوهستانی یکی از قطب های کوهنوردی کشور است و پس از چهار سال ، امروز کوهنوردان سراسر کشور توانستند به قله یخچال صاحب الزمان (عج) یکی از قله های واقع در کوهستان الوند با 3486 متر ارتفاع صعود کنند.

زارعی در ادامه با اشاره به بستر مناسب فعالیت این رشته پر طرفدار و ریشه دار در سطح کشور به خصوص همدان از جمله کوهستان های مناسب جهت کوهنوردی و سنگنوردی و نیز امکانات و فضاهای اختصاصی نظیر سالن سنگنوردی فرهاد و موزه کوهنوردی را از امتیازات منحصر به فرد این استان برشمرد که در سایه توجه و حمایت مسوولان اجرایی می تواند نوید بخش پرورش قهرمانان و افتخار آفرینان پرشمار باشد.

زارعی به لزوم بهره گیری از امکانات طبیعی و کوهستانی همدان در توسعه ورزش کوهنوردی اشاره کرد و افزود: برگزاری صعودهای مختلف در طول سال به میزبانی همدان باید برنامه ریزی شود و امیدوارم صعود زمستانی به قلل مرتفع همدان شروع خوبی در تداوم اجرای این برنامه ها باشد.

7520/551/681
کد N136504

وبگردی