آفتاب

امام جمعه ارومیه: استقامت در راه انقلاب و اسلام، عامل ناکامی دشمنان است

امام جمعه ارومیه: استقامت در راه انقلاب و اسلام، عامل ناکامی دشمنان است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: استقامت در راه انقلاب و اسلام، عامل ناکامی دشمنان نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: از مهمترین عوامل ایجاد و تداوم این استقامت، وحدت کلمه و اتحاد ملی و اسلامی است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی در سالهای گذشته بیشترین تلاش خود را برای به رخ کشیدن تفاوتهای بین اقوام و قومیت های ایرانی خرج کرده اند که با وحدت مردم ایران اسلامی نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست یابند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین تاکیدات دشمنان، ایجاد تعصب کورکورانه بر روی زبان قومیت ها بوده است که در این خصوص نیز نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، این تفاوت زبانی را برای ایجاد شناخت بیشتر عنوان کرد و گفت: خداوند متعال، تقوا را مایه برتری فردی نسبت به فرد دیگر دانسته است و زبان را تنها مایه شناخت بیشتر می داند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضبط و ثبت خصوصیات اخلاقی مردم مناطق مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: در تبعیت از این فرمایش معظم له، خصوصیات اخلاقی مردم ارومیه و آذربایجان غربی نیز باید توسط محققان شناسایی و ثبت شوند تا بیگانگان این خصوصیات را به صورت ناقص منتشر نکنند.

وی همچنین به آغاز ثبت نام دوره های جدید حوزه های علمیه خواهران و برادران در این استان پرداخت و افزود: لازم است تا خانواده ها به تحصیل فرزندان خود در حوزه های علمیه اهتمام بیشتری داشته باشند و جوانان را به این سمت، سوق دهند.

وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز اظهار کرد: باید مواظب تمام اعمال خود باشیم چراکه این اعمال به صورت دقیق توسط فرشتگان الهی ثبت می شوند.

8137/581/681
کد N136490

وبگردی