آفتاب
حجت الاسلام یعقوبی:

مسئولان از اقدام تشریفاتی در زمینه اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند

مسئولان از اقدام تشریفاتی در زمینه اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، از مسئولان قوای سه گانه و دست اندرکاران خواست تا با اقدام عملی در جهت تحقق فرمان معظم له، از اقدامات فرمایشی و نمایشی در این زمینه خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اجرای سرفصل های اقتصاد مقاومتی را یکی از مصداق های روشن تحقق حماسه اقتصادی و شعار سال دانست.

وی با یادآوری شعار حماسه سیاسی و اقتصادی که ابتدای امسال از سوی رهبری برای سال 1392 تعیین شده بود، اظهار کرد: مردم ایران در انتخابات بیست و چهارم خرداد و نیز راهپیمایی و تظاهرات بیست و دوم بهمن ماه امسال حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق کردند و اکنون موعد لبیک دیگری به فرمان مقام عظمای ولایت است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند از سوی رهبری به سران سه قوه اعلام شده و در این زمینه می باید هر سه قوه به صورت هماهنگ با یکدیگر بسیج شده و با تحقق اقتصادی مقاومتی و حماسه اقتصادی، ایران اسلامی را در دنیا عزت مند تر و سربلندتر کنند.

به گفته وی امروز دشمنان نظام اسلامی از نظر سیاسی یارای مقابله و آسیب زدن به این نظام و ملت را ندارند و به این مسئله نیز اقرار کرده اند اما امکان دارد ما از ناحیه اقتصادی آسیب پذیر باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: باید با تحقق حماسه اقتصادی به دشمنان اثبات کنیم که نگاه ما تنها به رفع تحریم ها دوخته نشده و اگر آنها ما را 100 درصد نیز تحریم کنند باز هم نظام اسلامی قدرت مقاومت دارد.

وی در ادامه به بیان چند نکته از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: بر اساس بیانات رهبری می باید اقتصاد کشور را با روحیه جهادی پیش ببریم چرا که روحیه جهادی امتیازی برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: کشورهای غربی اقتصاد را تنها بر مبنای محاسبات مادی می سنجند اما در نظام اسلامی می باید جوهره اقتصاد را روحیه جهادی و مقاومت تشکیل بدهد.

وی اضافه کرد: ما باید تولید بیشتر و بهتر را به عنوان عبادت و راهی برای نزدیکی بیشتر به خداوند بدانیم و مطمئن باشیم که اگر روحیه جهادی بر مسائل اقتصادی ما حاکم شود به یقین ابتکار، خلاقیت، کار درست و استحکام نیز در حوزه اقتصاد کشور نمود خواهد یافت.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که علاوه بر این باید به گونه ای عمل کنیم که اقتصاد کشور هم درون گرا و هم برون گرا باشد، عنوان کرد: در این زمینه باید علاوه بر این که تولید داخلی را ارتقا می دهیم با کشورهای دنیا نیز بر اساس قانون اساسی و خطوط قرمز نظام ارتباط مناسب داشته باشیم.

وی تربیت نیروی کار مولد و ماهر را یکی دیگر از نکته های مهم بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: باید شرایط به گونه ای شود که حمایت از نیروهای توانمند و خلاق بیشتر شده و مسئولان با تمام توان از تولید و تولید کننده های مبتکر حمایت کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه از مسئولان قوای سه گانه و دست اندرکاران کشور خواست تا به این فرمان رهبری در عمل لبیک گفته و از اقدامات نمایشی و تشریفاتی در این زمینه خودداری کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان می باید برای تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که سیاست های کلی آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده با ساز و کارهای مناسب و بومی سازی وارد عرصه شده و به این خواسته رهبری لبیک عملی گویند.

هدف دشمنان از مذاکره خسته کردن ملت ایران است نه رفع تحریم ها

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 اظهار داشت: مذاکرات هسته ای ادامه دارد و شیطنت های آمریکا نیز همچنان تداوم دارد.

حجت الاسلام یعقوبی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر هوشیاری در زمینه مذاکره با کشورهای غربی و زیاده خواه بودن این کشورها، اضافه کرد: هنوز گام اول در این مذاکرات به طور کامل برداشته نشده، دشمنان نظام اسلامی از مذاکرات هسته ای به طرف دیگر پیشرفت های کشور پل زده و به موضوع موشک های بالستیک نظام جمهوری اسلامی و برد چند هزار کیلومتری آنها ورود کرده اند.

وی خطاب به مردم عنوان کرد: پررویی، جسارت و توهین آمریکا را ببینید که تا چه اندازه است اما رهبر معظم انقلاب نیز همان ابتدا جواب این یاوه گویی های آمریکا را دادند و بیان کردند: تا زمانی که چشم ما به دست مستکبران عهدشکن باشد و به دنبال این باشیم که آنها چه مقدار از تحریم ها را کم می کنند به جایی نمی رسیم بلکه لازم است خود از نظر اقتصادی تقویت شویم.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: جبهه مادی دنیا قدرت مسلطی دارد، عهدشکنی کرده و تحریم ها را بیشتر می کند به همین دلیل نیز می باید ما بیش از نگاه به رفع تحریم ها در پی قدرت بخشی درونی باشیم.

به گفته وی هدف دشمنان نظام اسلامی از مذاکرات هسته ای نیز برداشتن تحریم ها نیست بلکه هدف نهایی آنها جدا کردن ملت از انقلاب و خسته کردن مردم ایران است تا به خیال خام خود با رویگردانی ملت از نظام، آنها بتوانند به اهداف شوم خود در این کشور دست یابند.

کد N136467

وبگردی