آفتاب
گزارش مهر/

نهاوند در کمای توسعه و پیشرفت/ مشارکت مردم و تعامل مسئولان چاره کار است

نهاوند در کمای توسعه و پیشرفت/ مشارکت مردم و تعامل مسئولان چاره کار است

نهاوند - خبرگزاری مهر: در نهاوند نباید از توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف صحبت کرد چون سالهای سال است که توسعه و پیشرفت در این شهرستان به کما رفته و پسرفت و درجا زدن را به برزخ مردم این شهر و دیار تبدیل کرده و این مشکل حل شدنی هم نخواهد بود.

به گزارش خبرنگارمهر، نهاوند در سالهای گذشته در زمینه های مختلف با روند توسعه و پیشرفت میانه ای نداشته است و امروز بدون هیچ شکی باید گفت نه مسئولین و نه مردم از وضعیت فعلی این شهرستان راضی نیستند و معنی آن شاید اینست که مسئولان کشور و استان تاکنون در قبال مردم نهاوند به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند و نسبت به مشکلات و معضلات آن بی تفاوت بوده و اراده ای برای ارتقاء شاخص های توسعه وپیشرفت آن در حد استانداردهای کشوری وجود نداشته است.

متاسفانه نهاوند نسبت به شهرستانهای هم سطح خود و حتی از بعضی از آنها که سابقه شهرستان شدنشان بمراتب کمتر از نهاوند است، عقب ماندگیهای محسوسی دارد بطوریکه از شدت وضوح، نیازی به استدلال هم ندارد!

ولی به خاطر اینکه به منفی نوشتن و قضاوت عجولانه محکوم نشویم و برای اینکه بدون دلیل و سند صحبتی نکرده باشیم چند جمله ای به اختصار از وضعیت فعلی نهاوند می نویسیم و نظر مسئولان نهاوند را در ادامه بیان می کنیم.

چهره ظاهری شهر نهاوند از حداقل های استاندارد شهری فاصله معناداری دارد تا جایی که هر مسئولی به نهاوند آمده بدون تعارف و ملاحظه یک جمله کوتاه در وصف نهاوند بیان کرده که"نهاوند ریخت و قالب شهری" ندارد.

وجود بافت فرسوده فراوان، عدم وجود خیابانهای عریض و پهن، آمار بیشمار بیکاران، نبود پارکینگ، نبود مدیریت شهری مناسب، ترافیک، وجود اعتیاد و سرقت، جا نمایی غلط طرح ها و پروژه ها، کمبود مراکز خدماتی و هر چه معظلات شهری که بتوان بیان کرد یک جا در نهاوند جای گرفته است.

میزان بهره وری در حوزه فعالیتهای کشاورزی، دامداری و شیلات و باغات که تنها مزیت اقتصادی نهاوند است و اکثر عناوین استانی و کشوری دارد در نبود صنایع تبدیلی و بهره وری تباه می شود و حاصل سود کشاورزی و کشاورزان نهاوند به جیب سرمایه داران شهرهای مختلف می رود.

در حوزه توسعه فرهنگی وجود نشریات و کمیت و کیفیت آنها یک شاخص مهم است که در نهاوند حتی یک نشریه روزانه هم منتشر نمی شود و دو ماهانامه آن هم بنا بر دلایلی که معلوم نیست به گاهنامه تبدیل شده اند.

کد N136391

وبگردی