آفتاب

امام جمعه سمنان : وحدت و استقامت دو پیام مهم 22 بهمن بود

امام جمعه سمنان : وحدت و استقامت دو پیام مهم 22 بهمن بود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان وحدت و استقامت را دو پیام مهم 22 بهمن امسال دانست و گفت : محور وحدت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈ سید محمد شاهچراغی ˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان با تاکید بر اینکه وحدت و استقامت دو اصل قرآنی است افزود : به فرموده رهبری استقامت و وحدت از ضروریات کشور است و حفظ و تداوم انقلاب نیز در گرو وحدت بوده است.

وی با تاکید براینکه وحدت دارای شرایط خاصی است و محور آن ولایت است اظهار داشت : کسی که شعار وحدت می دهد اما با ولایت کاری ندارد این تفرقه است و وحدت نیست.

وی به تلاش دشمنان بویژه آمریکا در خدشه دار کردن وحدت و استقامت ملت ایران اشاره کرد و گفت : آمریکا برای متزلزل کردن وحدت ملت ایران تاکنون موفق نبوده و در آینده نیز موفق نمی شود.

امام جمعه سمنان در ادامه به توقیف روزنامه آسمان اشاره کرد و گفت : روزنامه آسمان به قرآن اهانت کرده و گفته قانون قصاص غیر انسانی است ، در حالی که قصاص حیات است و در زمان امام راحل نیز کسی این حرف را زد و مرتد شناخته شد.

وی ادامه داد : برخی تصور می کنند شرایطی ایجاد شده و آزادند هر حرفی را بزنند در حالی که اشتباه می کنند ، ملت همان ملت گذشته است و از قوه قضائیه می خواهیم با این روزنامه و صاحبش برخورد جدی نماید.

امام جمعه سمنان توجه به تربیت اسلامی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به هفته تربیت اسلامی گفت : تربیت اسلامی باید از خانواده شروع شود و اولین تربیت کننده فرزندان مادران و سپس آموزش و پرورش هستند که باید برای ارتقاء تربیت اسلامی در جامعه تلاش کنند.

وی روز روحانیت و شهیدان روحانی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت : نقش روحانیت در دوران مبارزه و شهادت بسیار بارز و چشمگیر بود و روحانیون در کشور چهار هزار و 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که سهم استان سمنان 101 شهید روحانی است.

امام جمعه سمنان افزود : روحانیت شیعه همواره پیشتاز وحدت ، مبارزه و خدمت به مردم بوده است.ک/2

599/608/681
کد N136380

وبگردی