آفتاب
آیت الله خاتمی:

طرح موشکهای بالستیک نشانه زیاده خواهی آمریکا است/ در مقابل استکبار کوتاه نمی آییم

طرح موشکهای بالستیک نشانه زیاده خواهی آمریکا است/ در مقابل استکبار کوتاه نمی آییم

کرمان - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح موضوعات جدید در مذاکرات اخیر گفت: آمریکا علیرغم گفته هایش دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ایران است و اگر بهانه هسته ای نداشته باشد به دنبال حقوق بشر، موشک بالستیک و طرح موضوعات منطقه ای برای ضربه زدن به ایران می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان شامگاه پنجشنبه در یادواره یازدهم شهدای غدیر در حسینه ثارالله کرمان اظهار داشت: مذاکرات اخیر نشان داد که آمریکا به هیچ عنوان دنبال مسائل هسته ای ایران نیست بلکه بهانه جویی می کند که بتواند نظام اسلامی را ضعیف کند و به آن ضربه بزند، از مردم می خواهیم مسائل مذاکرات را بررسی کنند و به ماهیت آمریکا  پی ببرند.

وی افزود: مطرح کردن مسئله موشکهای بالستیک نمونه ای از این بهانه جویی است اما باید بدانند این مذاکرات تنها در زمینه مسائل هسته ای است و هیچ مسئله دیگری قابل مذاکره نیست و اگر می خواهند مذاکرات نتیجه بخش باشد در چارچوب مذاکرات حرکت کنند.

وی با تاکید براینکه آنها باحکومت اسلامی و دینی ایران مشکل دارند ادامه داد: آمریکا باید بدانند آنها هر گزینه ای داشته باشند اما گزینه ما مقدسات و ارزشهای دینی و مقاومت است که همیشه پیش روی ملت ایران است.

وی به جایگاه شهدای غدیر اشاره کرد و گفت: اینان از مخلصان نظام اسلامی و جان برکفان بودند و این راه مسیر ملت ایران است و در مقابل ظلم و ستم آمریکا کوتاه نمی آیند ما خط بطلانی بر زیاده خواهی کشیده ایم و اجازه هیچ گونه زیاده خواهی را نمی دهیم.

آیت الله خاتمی افزود: ما امروز پاسداران خون شهدا هستیم و در این راه با تمام وجود تلاش می کنیم.

آمریکا به دنبال بهانه جویی است

وی گفت: آمریکا از ابتدای تشکیل نظام اسلامی تهدید کرده است که در حقیقت تبلی تو خالی است که از آغاز انقلاب برآن کوبیده اند و بیشتر مصرف داخلی دارد.

وی گفت: ملتهای جهان بیدارند و می بینند آمریکا در هر جایی که مداخله کرده است تنها به دنبال منافع استکباری خود بوده است و ملت ایران نیز همچنان با تمام وجود در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده است و اجازه دخالت آمریکا را نمی دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا می گوید تحریمها اثر گذار بوده است اما اگر چنین است پس حضور میلیونی مردم در 22 بهمن را چگونه توجیه می کنند زیرا جمعیت امسال حداقل 2 برابر گذشته بود.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات غرب راه انداختن جنگ نرم است و از مهمترین ابزارهای غرب رسانه های فارسی زبان غرب است که گونه ای برنامه ریزی می کنند بتوانند ارزشها را از جامعه ایران بگیرند و در مقابل خیانت و ضد ارزشها را در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اما این گزینه نیز با هوشیاری مردم مواجه شده است.

وی گفت: بارها گفته ام مسائل هسته ای تنها یک بهانه است الان می بینیم که به صراحت به موشکهای هسته ای اشاره می کنند و می خواهند جلوی پیشرفتهای ایران در این زمینه را نیز بگیرند که نشان از زیاده خواهی و بی شرمی آنها دارد.

آیت الله خاتمی گفت: رژیم دیوانه صهیونیستی را تجهیز می کنند و از سوی دیگر دنبال از بین بردن موشکهای دور برد ایران هستند این مسئله کاملا غیر منطقی است و خط قرمز ایران است و به هیچ عنوان وارد این بحث نخواهیم شد.

 

کد N136093

وبگردی