آفتاب
با حضور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور؛

مرکز تربیت مربی هایتک در کرمانشاه افتتاح شد

مرکز تربیت مربی هایتک در کرمانشاه افتتاح شد

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت‌های تخصصی و مرکز تربیت مربی فناوری برتر(هایتک) با حضور رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولین استانی در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، داوود ناصری امید سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره 21 مهارت‌های تخصصی دولت آباد، اعتبار هزینه شده این پروژه را بالغ بر پنج میلیارد ریال دانست و گفت: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات بانک جهانی تامین شده است.

به گفته ناصری امید، واحد برادران این مرکز شامل کارگاه عمران، نقشه برداری و ISF است.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه واحد خواهران این مرکز را نیز شامل کارگاه آشپزی، کارگاه طراحی دوخت و کارگاه تعمیر لوازم خانگی دانست.

وی سپس در مورد مرکز تربیت مربی فناوری برتر (هایتک) افزود: این مرکز به صورت موقت با دارا بودن هفت کارگاه و در محل اداره کل به بهره‌برداری رسید.

به گفته ناصری امید، برای احداث و راه‌اندازی این مرکز 30 میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون 13 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی افزود: هم‌چنین از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه نیز مبلغ 60 میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز مصوب شد که مقرر شده از این مبلغ 30 میلیارد ریال آن از محل مصوبات استانی و مابقی از محل اعتبارات سفر رهبری جذب شود که تاکنون تنها 18 میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی افزود: این هفت کارگاه که به طور موقت به بهره‌برداری رسیده شامل کارگاه ریخته‌گری تحت فشار، ریخته‌گری دقیق، ابزار دقیق، بیوتکنولوژی، نمونه سازی سریع، نانو تکنولوژی صنایع غذایی و SEM می‌باشد.

به گفته ناصری امید، این مرکز با هدف حرکت در مسیر دستیابی به تکنولوژی‌های نوین و برتر، تربیت متخصصان هایتک برای ارتقا سطح اطلاعات فنی و کم کردن فاصله با دنیای غرب و مبارزه با انحصار علمی و تکنولوژیک قدرت‌های بزرگ راه‌اندازی شده است.

ناصری امید، با اشاره به این‌که در بحث تجهیزاتی پروژه هایتک حدود 400 میلیون تومان بدهکار شرکت‌ها هستیم، خواستار تخصیص اعتبار جهت راه‌اندازی این مرکز در ساختمان اصلی آن شد.

به گفته ناصری امید، کل سازه پروژه هایتک آماده است و در صورت تخصیص اعتبار شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه این پروژه خواهیم بود.

گفتنی است؛ این دو پروژه با حضور معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، استاندار کرمانشاه، نمایندگان پاوه و اورامانات و سنقر و کلیایی و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

انتهای پیام

کد N136089

وبگردی